צללים אפלים

פברואר 16, 2012

צללים אפלים - טים ברטון - סרטי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

צללים אפלים מרחפים מעל הפרויקט המשותף החדש של טים ברטון, הלנה בונהם קרטר וג'וני דפ.

השילוש המפורסם בקולנוע – טים ברטון, הלנה בונהם קרטר וג'וני דפ, ישוב בקרוב לפרויקט משותף נוסף, אשר חובבים עוקבים אחר התפתחותו כבר חודשים. הפרויקט החדש נקרא "צללים אפלים" (Dark Shadows), והוא מבוסס על אופרת סבון אמריקאית, אשר שודרה בבקרים בשנות השישים ובראשית שנות השבעים (1966-1971). לכאורה, הקשר בין טים ברטון, בימאי אשר יצר לעצמו שם בשל האלמנט האפל של סרטיו ובין אופרת סבון נראה תמוה. עם זאת, יש לציין כי כפי ששמה של הסדרה מרמז, "צללים אפלים" לא הייתה אופרת סבון רגילה.

הסדרה גוללה את סיפורה של משפחת קולינס, המתגוררת באחוזה בשם קולינווד, במיין שבארה"ב. המשפחה האפלולית וההתרחשויות במקום מזכירות במעט את משפחת אדאמס, רק בלי הבדיחות. בין השאר כיכבו בה מכשפות, ערפדים, רוחות רפאים, אנשי זאב ושאר מפלצות. העלילה הסבוכה של הסדרה נמשכה על פני 1,225 פרקים, וכללה כשפים, קללות, מסעות בזמן ומגוף לגוף, מפגשים עם גזעים מסתוריים, רומנים בין דמויות, מוות וחזרה לחיים ועוד. במידה מסוימת, זהו טוויסט מעניין – בניגוד לסדרות מד"ב ופנטסיה כיום, אשר הופכות לאופרת סבון לאחר מספר עונות, "צללים אפלים" החלה את דרכה כך מן ההתחלה.

כעת, מביא טים ברטון את "צללים אפלים" אל המסך הגדול. את התסריט כתב סת' גראהם סמית' (אשר משתף עם ברטון פעולה גם בסרט אברהם לינקולן: צייד הערפדים). כמו כן, הסרט עתיר כוכבים, ביניהם: ג'וני דפ והלנה בונהאם קרטר ההכרחיים אצל ברטון, לצד אווה גרין, מישל פייפר, כריסטופר לי (בן ה-90!) ואפילו אליס קופר. את פקסול הסרט כתב המלחין הקבוע של ברטון, דני אלפמן, אשר הבטיח פסקול פרוע יותר מזה שכתב עבור "המספריים של אדוארד".

עלילת הסרט (בתרגום מילולי של הודעת וורנר ברוס)

ב-1752, ג'ושוע ונעמי קולינס מפליגים עם בנם, ברנבס, מליברפול באנגליה, כדי להתחיל חיים חדשים באמריקה. אולם אפילו האוקיאנוס אינו מספיק כדי לאפשר להם לחמוק מן הקללה המסתורית אשר רודפת את משפחתם.

שני עשורים לאחר מכן, ברנבס (ג'וני דפ), הוא בעלי אחוזת קולינווד ומחזיק את עיירת קולינספורט בכף ידו. הוא רווק עשיר, מפונק ורודף-נשים חסר תקנה… עד שהוא עושה את טעות נוראה, כאשר הוא שובר את ליבה של אנג'ליקה בוכארד (אווה גרין). אנג'ליקה, מכשפה במלוא מובן המילה, מטילה על ברנבס קללה נוראה יותר ממוות: היא הופכת אותו לערפד וקוברת אותו בעודו בחיים.

מאתיים שנה לאחר מכן, ברנבס משוחרר בטעות מקברו, והוא מוצא עצמו בשנת 1972. הוא שב אל אחוזת קולינווד, רק כדי למצוא כי אחוזתו המפוארת הפכה כעת לחורבה. שרידי משפחת קולינס הדיספונקציונאלית, לעומת זאת, עדיין חיים ובועטים.

טוב, הידיעה הזאת יצאה ארוכה גם כך, לכן, לא אוסיף עוד. עם זאת, אשמח לשמוע מה דעתכן/ם. האם העולם מוכן לעוד סרט של ברטון, הלנה בונהאם קרטר וג'וני דפ?

אין עוד קדימון לסרט, אבל בינתיים תוכלו להאזין לג'וני דפ מדבר על דמותו.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.