הערפד לסטט שב למסך הכסף?

פברואר 8, 2012

ראיון עם הערפד - סרטי ערפדים - הספרייה הפנטסטית
נראה שהסרט הכושל "מלכת הארורים" חתם את עיבוד ספריה של אן רייס לקולנוע – עד עכשיו…

ב-1994, הסרט ריאיון עם הערפד הגדיר מחדש את מקומם של הערפדים בקולנוע והביא להכתרתה הרשמית של המחברת אן רייס, כ"מלכת הארורים" הבלתי מעורערת. אולם חלפו עוד כמעט עשר שנים עד שהוליווד החליטה להמשיך את המיזם המצליח. בשלב זה, אף אחד מן השחקנים הראשיים לא היה מעוניין לשוב אל הפרויקט. בנוסף, החליטו המפיקים לאחד את שני הספרים הבאים בכרוניקת הערפדים – הערפד לסטט ומלכת הארורים לסרט אחד. התוצאה: מלכת הארורים – סרט דל תקציב, עם ליהוק זוועתי, בימוי מגושם, אפקטים זולים ומה לא. הקהל הצביע ברגליים + אצבע מסוימת, והסרט היה נזכר בדפי ההיסטוריה כאחד הפלופים הכואבים ביותר בהיסטוריה של תעשיית הסרטים, אם מישהו בכלל היה טורח לזכור אותו. הריאיון עם הערפד הגיע לקיצו.

או שלא?

כיאה לז'אנר סיפורי הערפדים, נראה שהערפד לסטט יזכה להלך שוב על האדמה. לפי הדיווחים, בריאן גרייזר ואולפני Imagine entertainment של רון הווארד החלו במגעים לעיבוד הספר הרביעי בסדרת ספרי הערפדים של רייס, סיפורו של גנב הגופים (ארג… ביידיש זה נשמע יותר טוב – The Tale of the Body Thief), לסרט.

הספר מגולל את המשך קורותיו של הערפד לסטט, אשר לאחר חוויותיו עם מלכת הארורים, הפך לערפד חזק מאין כמוהו. אין כמעט דבר שאינו יכול לעשות. אולם לא ערפד כמו לסטט ימצא מנוח במצב שכזה, ועד מהרה הוא חש משועמם, מיואש ועייף מקיומו האל-מותי. כל זה מבשיל אותו למפגש עם איש מסתורי עם הצעה מפתה. האיש, רגלן ג'יימס, מתמחה בעזיבת גופו ובהשתלטות על גופם של אחרים. בתמורה לסכום מתאים, מציע לערפד הכול-יכול את הדבר האחד שאינו יכול לקבל – לשוב לחיים כבן-תמותה, למשך יום אחד!

למרות העצות של חבריו (והלוא לסטט אף פעם לא היה טוב בקבלת עצות), לסטט מתפתה ומקבל את ההצעה. כערפד רב-עוצמה, הוא לא מסוגל לתאר לעצמו שמישהו יעז להסתבך אתו או שמשהו יכול להשתבש. אלא שלאחר שלסטט והקוסם מבצעים את החילוף, הוא כבר לא ערפד רב-עוצמה ודברים, כמובן, משתבשים. כאשר ברשותו הגוף הכול-יכול של לסטט, רגלן ג'יימס בורח ומותיר את הערפד לשעבר בגוף שרירי ונאה, אך אנושי לחלוטין. כעת, על לסטט להתרגל מחדש לאנושיותו, ולהחליט מהר האם ברצונו באמת לסיים את חייו כבן-תמותה, או לצאת למרדף בעקבות הנוכל ולשוב לגופו האל-מת.

אף על פי שהמיזם נראה מת יותר מאל-מת עם יתד בלב, מים קדושים, כדורי כסף, אור שמש וקצת שום מלמעלה, יכול להיות שהפרויקט החדש דווקא יצליח. קודם כל, אולפני אימג'ין טובים מאוד בסרטים חובקי עולם, עם אווירה שמתאימה מאוד לרוח הספר הרביעי (והחביב עליי) בסדרת ספרי הערפדים של רייס. הם אלה שאחראים על סרטי קוד דה-וינצ'י ומלאכים ושדים, בכיכובו של טום הנקס. לצורך העניין, זה לא באמת משנה אם מדובר בטום הנקס הרודף אחר סמלים או בערפד לשעבר הרודף אחר גופו.

חוץ מזה, סיפורו של גנב הגופים, הוא ספר אשר עומד ברשות עצמו יותר מכל ספר אחר של רייס בקורות הערפדים, מאז הספר הראשון, ראיון עם הערפד. הוא לא דורש שום ידע מוקדם, והוא מאוד משעשע ומעניין בעצמו. בנוסף, אל בריאן גרייזר ורון הווארד חברו לאחרונה אלכס קוצמן ורוברטו אורקי, אשר כתבו והפיק שוברי קופות שטותיים אך מהנים, כגון הרובוטריקים והסרט האחרון של מסע בין כוכבים. לפיכך, ניתן לצפות שיהיה מה שיהיה, בניגוד לזוועתון הקודם, לפחות צפויה הפקה זאת להיות מושקעת ומרהיבה לעין.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.