הספרים המעופפים המופלאים של מר מוריס לסמור

ינואר 30, 2012

הספרים המעופפים המופלאים של מר מוריס לסמור - סרטי אנימציה - הספרייה הפנטסטית
אוהבים ספרים? פנו רבע שעה לצפייה בסרט הקצר הזה! תודו לעצמכם אחר כך.

ספרים מעופפים הוא אימג' שמלווה אותי כבר זמן רב, כפי שאפשר לראות מהעיצוב של אתר הספרייה. לכן, כאשר שמעתי לראשונה על הספרים המעופפים המופלאים של מר מוריס לסמור, הסרט תפס את תשומת לבי מיד, אך לא התאפשר לי לצפות בו. כעת, בזכות הקישור של הוצאת גרף, יצא לי לראות אותו, והוא מופלא!

הסרט הקצר והמקסים הזה נוצר בהשראת הוריקן קתרינה, באסטר קיטון, הקוסם מארץ עוץ והאהבה לספרים. מוריס לסמור הוא סיפור על אנשים המקדישים את חייהם לספרים על ספרים המשיבים את הטובה, כמו גם אלגוריה חדה והומוריסטית על הכוחות המרפאים של סיפורים.

הסרט נוצר על ידי הסופר והמאייר עטור הפרסים וויליאם ג'ויס בשיתוף עם הבימאי ברנדון אולדנברג. ביצירתו נעשה שימוש במגוון שיטות אנימציה (כולל מיניאטורות, אנימציה ממוחשבת, אנימציה בדו-ממד). במראהו הקלאסי, הסרט מזכיר את הסרטים האילמים ואת מחזות הזמר הצבעוניים של MGM, ובו בעת, את המילה האחרונה בתחום האנימציה.

מאז פורסם, זכה הסרט בפרסים רבים, והוא אף אחד מחמישה סרטי אנימציה קצרים אשר מועמדים לפרס האוסקר השנה. ב"ספר שלי" הסרט כבר זכה. מה דעתכן/ם?

בקרו באתר הסרט

https://vimeo.com/80648480

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.