כדור הארץ הארוך – טרי פראצ'ט

ינואר 19, 2012

כדור הארץ הארוך - טרי פראצ'ט - הספרייה הפנטסטית

סופר הפנטסיה הפופולרי, טרי פראצ'ט, חובר לסטפן בקסטר, אחד ממובילי המד"ב הבריטי לטובת כדור הארץ הארוך – סדרת ספרי מדע בדיוני חדשה.

אז נכון, הספרייה הפנטסטית אינה עוסקת במדע בדיוני. אבל כאשר אחד מסופרי הפנטסיה הבכירים בעולם חוצה את השורות לכתיבת סדרת מדע בדיוני, וכשהסופר הזה הוא טרי פראצ'ט, והוא מניח בצד את עולם הדיסק ועובר להתעסק בעולם אחר–או הרבה עולמות למעשה–אני חש שאין לי ברירה אלא לדווח על כך.

אם כך, מהו כדור הארץ הארוך (מלבד תרגום טנטטיבי של The Long Earth)?
עולמנו הוא רק אחד מתוך שרשרת של עולמות מקבילים, הממוקמים זה לצד זה בחלל נרחב יותר של אפשרויות. כל עולם נבדל משכניו במעט (או בהרבה): נוף אינסופי של אפשרויות בלתי מוגבלות. ככל שמתרחקים, כך העולמות נעשים יותר מוזרים. השמש והירח תמיד זורחים, חוקי הפיסיקה הבסיסיים זהים. אבל, אירועי הרי גורל, אשר עיצבו את הגרסה המסוימת שלנו של כדור הארץ יכולים לא להתרחש – כמו למשל, פגיעת האסטרואיד הקטלנית אשר השמידה את הדינוזאורים, מה שאומר שדברים התגלגלו באופן די שונה. יחד עם זאת, רק כדור הארץ שלנו מאכלס את האנושות.

הספר הראשון בסדרה, ששמו כשם הסדרה – כדור הארץ הארוך, מתוכנן להתפרסם ב-26 ליוני, 2012. לצדו של פראצ'ט, כאמור, עובד סטפן בקסטר, אשר נחשב לאחד מסופרי המדע הבדיוני המובילים באנגליה, כיום. בקסטר ידוע בשל סיפורי המדע הבדיוני הקשה שלו, ולפני שחבר לפראצ'ט עבד גם עם ארתור סי קלארק (Sunstorm ו-First Born). מה שלא יהיה, השילוב הזה שבין סופר פנטסיה הומוריסטית וסופר מדע בדיוני הארד קור, צריך להיות מעניין.

עלילת הספר
2015: מדיסון, וויסקונסין. שוטרת זוטרית בשם סאלי בקסטר נקראת לביתו של וויליס לינזי, מדען מתבודד, כדי לטפל בתלונה על התעללות בבעלי חיים: האיש נצפה כאשר הוא מכריח סוס להיכנס בדלת ביתו. בפנים, אין סוס. אבל סאלי מוצאת חגורת-עבודה תוצרת בית. היא חוגרת אותה – ו'צועדת' הצידה, אל תוך אמריקה המכוסה ביער בראשיתי. וויליס הגיע לכאן עם ציוד ובעלי חיים, מתוך כוונה לחקור וליישב את המקום. וכאשר סאלי חוזרת, היא מגלה כי וויליס פרסם את סוד החגורה באינטרנט. ההגירה הגדולה החלה…

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.