מפלצת בפריז

ינואר 14, 2012

מפלצת בפריז - סרטי אנימציה - הספרייה הפנטסטית

מן היוצרים של הדרך לאל-דוראדו (2000) ותפוס ת'כריש (2004), מגיע סרט אנימציה חדש בתלת-ממד, מפלצת בפריז. הסרט מבטיח לשלב מתח, רומנטיקה והרפתקאות. הסרט מבוים על ידי ביבו ברגרון (Bibo Bergeron) ומופק על ידי לוק בסון (Luc Besson), על בסיס תסריט של ברגרון וסטפן קזנג'יאן (Stéphane Kazandjian). פסקול הסרט הולחן על ידי מת'יו חדיד (Matthieu Chedid).

עלילת הסרט
סיפור הסרט מתרחש בפריז שבצרפת בזמן שיטפון נהר הסיין ב-1910. ניסוי שהשתבש הופך פרעוש למפלץ דמוי-אדם, אשר בסופו של דבר פוגשת ומוסתרת על ידי לוסיל (ונסה פאראדיס בגרסה הצרפתית), זמרת באולם הופעות, בו הוא מפתח את יכולותיו המוסיקליות.

מקדימון הסרט ומן העלילה ניתן לראות כי הסרט שואב לא מעט השראה מפנטום האופרה – במקור ספר מאת גסטון לרו, אשר ראה אור ב-1909 וגם עלילתו מתרחשת בפריז. עם זאת, לפי מיטב מסורת ההיפוך הנהוגה בקולנוע ובספרות מאז שנות ה-90 של המאה שעברה, נראה כי בניגוד לעלילת פנטום האופרה, בסרט האנימציה, המפלץ מתגלה כדמות חיובית אשר חושפת את המפלצת המסוכנת האמתית – האדם.

בכורה עולמית: 26.01.2012 (בצרפת 12.10.2011)
בכורה בארץ: 08.03.2012

קדימון הסרט

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.