פרסי ג'קסון שב למסך הגדול

דצמבר 18, 2011

פרסי ג'קסון 2 - ים המפלצות - סרטי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

למרות ההצלחה הפושרת של פרסי ג'קסון וגנב הברק, נראה כי חצי-האל עומד לשוב למסך הגדול.

פרסי ג'קסון הוא גיבורה של סדרת ספרים פופולרית מאת ריק ריירדן. אה, והוא גם חצי-אל מתוקף היותו בנו של אל הים, פוסידון, ואם בת-אנוש. רבים רואים בג'קסון את יורשו של הארי פוטר – מיזם הענק על הנער הקוסם, אשר הגיע לסיומו השנה, עם צאת הסרט האחרון. אחרים, ואני ביניהם, לא מחפשים הגדרות, ומאמינים שיש מקום בפנתיאון הפנטסיה לכו-לם.

אולם הקישור בין פרסי להארי בדעת הקהל אינו מקרי, ולראיה, כאשר ביקשו לעבד גם את ספריו של ריירדן למסך הגדול, נבחר כריס קולומבוס (הבימאי של שני סרטי הארי פוטר הראשונים) להוביל את הפרויקט. צעד זה נועד, ללא ספק, לרכוב על הצלחת המיזם מבית ראולינג. אישית, לא אהבתי את מה שקולומבוס עשה עם הסארי פוטר, כך שלא הופתעתי לגלות, כי כאשר יצא לאקרנים הסרט הראשון על פרסי ג'קסון, הוא התקבל באהדה מסויגת בלבד. סרט ההמשך, אשר נראה בתחילה כהימור בטוח הוקפא עד שיתברר המצב.

בסופו של דבר, למרות ביצועים לא טובים בארה"ב הצליח הסרט להיות רווחי והכניס כ-226 מיליון דולר (לעומת עלות של כ-95 מיליון דולר). במונחים הוליוודיים, זה היה קרוב – הסרט צלל ובזכות הכנסותיו ברחבי העולם, הצליח לצוף ולהצדיק את עצמו. לכן, איש לא היה מופתע אילו סרט פרסי ג'קסון הראשון היה מתגלה גם בתור האחרון (כפי שקרה למיזם המבוסס על סדרת ספרי "חומריו האפלים" של פולמן).

ובכן, לשמחת מעריצי פרסי ג'קסון, נראה שאולפני פוקס החליטו שדי בביצועים של פרסי ג'קסון וגנב הברק, כדי להצדיק מתן אור ירוק לסרט המשך: פרסי ג'קסון: ים המפלצות, על בסיס הספר השני בסדרת ספריו של ריירדן. אל הסרט השני צפוי לחזור כל הקאסט הראשי מן הסרט הראשון, לרבות לוגן לרמן (פרסי), אלכסנדרה דבריו (אנבת') וברנדון טי. ג'קסון (גרובר), וכן שון בין, פירס ברוסנן, קת'רין קינר וקווין מ'קיד.

מי שלא צפוי לשוב לתפקידו הוא כריס קולומבוס שלא יביים את הסרט השני, אולם ישמש הפעם, ככל הנראה, בתפקיד המפיק, לצד קארן רוזנפלט (מפיקת הסרט "שחר מפציע" מסדרת דמדומים).

בפרסי ג'קסון: ים המפלצות, פרסי וחבריו יוצאים למסע בעקבות גיזת הזהב המיתולוגית, על מנת להציל את מעונם, מחנה החצויים, לאחר שהעץ המגן על גבולותיו הורעל באורח מסתורי. הסרט צפוי להגיע לאקרנים בסוף מרץ 2013.

אז, מה דעתכם/ן? האם חצי-האל יזכה בסיבוב השני? האם תלכו לראות?

עדכון עריכה: תאריך ההפצה של הסרט שונה ל- 15/08/2013

בכורה בארץ: 29/08/2013

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.