דר' סוס – הלורקס

דצמבר 9, 2011

דוקטור סוס - הלורקס - סרטי אנימציה - הספרייה הפנטסטית

"הלורקס", ספרו האהוב של דוקטור סוס הנודע, מגיע אל המסך הגדול בהפקה תלת-ממדית וצבעונית להפליא.

אולפני יוניברסל ואילומיניישן אנטרטיינמנט (היוצרים של גנוב על הירח) חוזרים, זאת הפעם השלישית, אל יצירותיו של דר' סוס, והפעם עם סרט חדש בתלת-ממד, הלורקס של דר' סוס – עיבוד של הסיפור הקלאסי על אודות טד, ילד בן 12, אשר מחפש אחר הדבר האחד אשר יאפשר לו לזכות בחיבתה של נערת חלומותיו – עצים אמתיים. כדי למצוא את מבוקשו, עליו לגלות קודם את סיפורו של הלורקס, היצור הזועף אך המקסים אשר נלחם להגן על עולמו.

קולו של הלורקס מבוצע על ידי דני דה ויטו, ואת קולו של אז (Once-ler) מבצע אד הלם. עוד מעניקים לסרט זה את קולותיהם כוכבים בינלאומיים, כגון זק אפרון בתור טד, הצעיר האידיאליסט, אשר מחפש את הלורקס וטיילור סוויפט בתור אודרי, נערת חלומותיו של טד. רוב ריגל מבצע את דמותו של או'הרה, אשף הפיננסים ובטי וויט האהובה תגלם את דמותה של סבתו החכמה של טד, סבתא נורמה.

בפעם שעברה שהופק דר' סוס לסרט מצויר, היה זה הורטון שומע מישהו (2008), בדיבובו של ג'ים קארי. אף על פי שהסרט היה, על פניו, הצלחה קופתית (מספיק כדי לגרום ליוניברסל להפיק עוד אחד), אני מודה שמצאתי את הסרט הקודם מייגע ומאולץ. חלק מקסם ספריו של דר' סוס טמון בכך שהם מצליחים להעביר רעיונות כבירים בקצרה ובהומור. אך כדי להצדיק הפקה קולנועית, צריך היה להאריך את הסיפור באופן משמעותי. לפעמים עיבודים מסוג זה מצליחים. לרוב, הם לא. למרות שאין לי ספק כי ילדים רבים ודאי נהנו מן הצבעוניות, מן הקולות והתנועה, הרי שהסרט חסר את החדות והשנינות הטבעית של הספר עליו היה מבוסס.

אם להודות על האמת, הורטון שומע מישהו נראה בעייתי כבר מן הקדימון. לעומתו, הלורקס נראה קצת יותר מבטיח. יש סיכוי שגם אם הסרט לא ייצמד לספר (והרי כולנו יודעים שהוא לא), עדיין יהיה בו די בשר ועניין כדי להחזיק מעמד כמחווה מהנה ליוצר מופלא וליצירתו, המתאימה כבילוי לכל המשפחה. נשאלת השאלה, האם ישכילו יוצרי הסרט לשמר את המסר הסביבתי-צרכני של הספר גם בסרט, או שמה צבעוניות משובבת עין תהיה התרומה היחידה שלו לצופים.

בכורה עולמית: 02.03.2012 (יום הולדת 108 של דר' סוס)
בכורה בארץ: 23.03.2012
בקרו באתר הסרט

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.