העולם הסודי של אריאטי

נובמבר 30, 2011

הלקחנים - העולם הסודי של אריאטי - סרטי אנימציה - הספרייה הפנטסטית
העולם הסודי של אריאטי הוא סרט אנימציה יפני המבוסס על סדרת ספרי "הלקחנים" של מרי נורטון. כן, אותם לקחנים מסדרת הטלוויזיה, שמי שזקנים מספיק גדלו עליה בחופשים. יותר מזה, זהו סרט אנימציה יפני שהופק על ידי אולפני ג'יבלי הידועים, סטודיו הבית של מיאזאקי ושל יצירותיו, ביניהן המסע המופלא, הנסיכה מונונוקי, הטירה הנעה ועוד. את הסרט ביים הבמאי הירומסה יונביישי (Hiromasa Yonebayashi).

סרטי אנימציה יפניים עובדים אחרת. זה נכון מבחינת התוכן וגם מבחינת השיווק וההפצה שלהם ברחבי העולם. לכן, זה לא לגמרי מפתיע שהסרט, אשר יצא לאקרנים ביפן ובמקומות אחרים בעולם כבר ב-2010, יופץ בארה"ב על ידי אולפני דיסני רק ב-2012. אבל זה כן קצת מוזר, לאור ההצלחה לה זכה הסרט במקומות בהם הוצג, הן מבחינת הקופות והן מבחינת המבקרים. לא מן הנמנע כי רבים מחובבי האנימציה היפנית, בארץ ובעולם, כבר ראו את הסרט מזמן. גם אם נניח שבארה"ב יוכל הסרט להצדיק את הפצתו, האם יהיה הדבר נכון גם לגבי ישראל? קשה להגיד, אבל ניתן לקוות.

עלילת הסרט (בתרגום חופשי מן האתר הרשמי)
אריאטי היא ננסית בת-עשרה ועקשנית, אשר חיה עם הוריה בחרכים של בית-גן עירוני, ללא ידיעתם של בעל הבית והעוזרת. כמו כל האנשים הקטנים, אריאטי נחבאת מן העין, למעט כאשר היא יוצאת למשימות חשאיות אל מחוץ לקורות הרצפה, במטרה "לשאול" מצרכים קטנים, כגון קוביות סוכר, ממארחיה האנושיים.

אך כאשר שון בן ה-12, אשר בא להתארח בבית, מגלה את הדיירת המסתורית ערב אחד, חברות סודית נרקמת. אם תתגלה, חברותם יכולה להביא לכך שמשפחתה של אריאטי תצטרך לנטוש את הבית ולצאת על סכנות העולם שבחוץ.

הגרסה האנגלית של העולם הסודי של אריאטי הופקה על ידי קת'לין קנדי ופרנק מרשל, ובוימה על ידי גארי רידסטורם.

בכורה עולמית: 17.02.2012
בכורה בארץ: אין מידע עדיין
בקרו באתר הסרט

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.