מלחמת האופל – התעוררות

נובמבר 29, 2011

מלחמת האופל - התעוררות - ערפדים ואנשי זאב - הספרייה הפנטסטית
המלחמה בין הערפדים ואנשי הזאב נמשכת בסרט הרביעי בסדרת מלחמת האופל. והפעם מלחמת האופל – התעוררות.

אני מוכרח להודות שכל נושא השנאה של סרטי דמדומים והספרים עליהם הם מבוססים, פרי עטה של סטפני מאייר, אף פעם לא עניינה אותי יותר מדי. יש מספיק זוויות לטפל בנושא הערפדים ואנשי הזאב בשביל שכל אחד ואחת יוכלו למצוא משהו שמתאים לטעמם. מי שלא טוב לו, שלא ילך לראות ושלא יקרא.

גם סדרת סרטי מלחמת האופל זכתה למידה לא מבוטלת של ביקורת, מאז תחילתה ב-2003 ועד היום. ובכל זאת, נראה שהסדרה מצליחה להיות מספיק מהנה בשביל קהל היעד שלה בשביל להצדיק את הפקתם של סרטים נוספים. וזה הקטע של מלחמת האופל – פשוט סרטים כיפיים ומגניבים מסוגם, אם כי לא תמיד קלים לסיספונד (כלומר, לא תמיד קל לטאטא מתחת לרדאר כל מיני דברים לא הגיוניים בהם).

בקרוב צפוי לצאת הסרט הרביעי בסדרה – התעוררות. הפקה זו, המודעת למגמות השוק בשנתיים האחרונות, צולמה במיוחד לתלת-ממד. אף על פי שאיני נמנה עם חובבי התלת, מי שמכיר את אופן הצילום האופייני לסדרה, יודע שיש כאן מידה של פוטנציאל. נקודה נוספת העומדת לזכותו של הסרט היא שובה של קייט בקינסייל לתפקיד סלין.

תקציר העלילה
עלילת הסרט מתרחשת 12 שנים לאחר הסרט השני בסדרה (אבולושן). סלין, הערפדית הלוחמת, מתעוררת בשבי ובורחת. מהר מאוד היא מגלה כי בזמן שהייתה בתרדמת, השתנו חוקי המשחק וכעת בני האדם מודעים לדבר קיומם של הערפדים ושל אנשי הזאב, והם מנהלים נגדם מלחמת חורמה, במטרה למחוק את שני מיני בני האל-מוות מעל פני האדמה.

כמו כן, לפי מיטב המסורת של סרטי הערפדים ואנשי הזאב בכלל ושל סדרה זו בפרט, מעורב בעניין זן חדש לחלוטין של יצור בן-כלאיים, חזק ומסוכן יותר מערפדים, מאנשי זאב ואולי אפילו מבני האדם.

לסיכום
בשורה התחתונה, נראה לי שהסרט היה מתאים יותר לסרטי האקשן של הקיץ, שאיש אינו מצפה מהם ליותר מדי, אבל בדיוק בגלל זה נהנים מהם. מצד שני, גם למי שלא אוהבים את דמדומים מגיע איזה סרט ערפדים להעביר אתו את החורף, לא?

בכורה עולמית: 20.01.2011
בכורה בארץ: 19.01.2011
בקרו באתר הסרט

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.