ההוביט: מסע בלתי צפוי

נובמבר 21, 2011

ההוביט: מסע בלתי צפוי - סרטי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

ההוביט: מסע בלתי צפוי הוא הסרט הראשון מבין שני סרטים, אשר יגוללו את סיפורו של טולקין – ההוביט, או לשם ובחזרה.

כעת, עשור אחרי שסיימו ליצור את טרילוגיית "שר הטבעות", פיטר ג'קסון וצוותו שיםב על מנת להביא למסך הגדול גם את סיפורו של ההוביט, הסיפור שקדם לכל מה שראינו בטרילוגיית שר הטבעות. הסרט הראשון, כאמור, נקרא ההוביט: מסע בלתי צפוי (כנראה בהשפעת שמו של הפרק הראשון בספר An Unexpected Party, אשר משחק על כפל המשמעות – מסיבה/משלחת בלתי צפויה). הסרט השני, שיצא שנה לאחר הקרנת הראשון, ייקרא ההוביט: לשם ובחזרה, שזהו שמו המלא של ספרו של טולקין.

מצד אחד, ההמתנה תהיה קשה. מצד שני, אחרי שכולנו כבר למודי טרילוגיות וסדרות ספרים ארוכות, אנחנו יודעים שאחרי סיום הציפייה והצפייה, מגיע עצב הפרידה. לכן, הספרן הזה מתכוון ליהנות לכל אורך הדרך, עד לשם (ובחזרה). יש למה לצפות עד לסוף 2014.

עלילת הסרט
ההוביט עוקב אחר מסעו של בילבו, אשר נקלע למסע אפי בעקבות האוצר האבוד של ממלכת הגמדים, ארבור, אשר נכבשה לפני שנים רבות על ידי הדרקון סמוג. כאשר יום בהיר אחד הקוסם גנדלף מגיע אל דלתו, בילבו מוצא עצמו מצטרף לחבורה של שלושה-עשר גמדים, שבראשם הלוחם האגדי, תורין אוקנשילד. מסעם ייקח אותם אל אזורי הפרא, דרך מחוזות מסוכנים, בהם שורצים גובלינים ואורקים, וורגים קטלניים ועכבישים גדולים, משני-צורה ומכשפים.
למרות שיעדם נמצא במזרח ובשממה שבצל ההר הבודד, קודם עליהם לברוח ממערות הגובלינים, אשר בהן פוגש בילבו את היצור שישנה את חייו לנצח… גולום.

כאן, לבד עם גולום, על גדות האגם התת-קרקעי, בילבו התמים מגלה לא רק עורמה ואומץ שמפתיעים אפילו את עצמו, אלא גם מקבל לרשותו את הטבעת ה"יקירה", לה תכונות לא צפויות אך מאוד שימושיות… טבעת זהב קטנה שגורלה קשור בגורלה של כל הארץ התיכונה באופן שבילבו לא יכול אפילו להעלות בדעתו.

בכורה עולמית: 14.12.2012
בכורה בארץ: 12.12.2012

בקרו באתר הסרט

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.