הוגו

נובמבר 19, 2011

הוגו - מרטין סקורסזה - סרטי ילדים - הספרייה הפנטסטית

סרטים המבוססים על ספרים הם לא תופעה חדשה, בלשון המעטה. אבל "הוגו", של מרטין סקורסזה, הוא סרט המבוסס על ספר המבוסס על סרטים, מבלבל? למעשה, לא כל כך.

"התגלית של הוגו קברה", הינו ספר עטור פרסים, אשר נכתב על ידי בריאן סלזניק. הספר עשיר באיורים, ומחברו הגדיר אותו כספר קולנועי. די במבט חטוף בספר המעוצב ובאיורים בו כדי להבין את הכוונה. האיורים, כולם בשחור-לבן, מזכירים את זוויות הצילום ואת שיטות הצילום הקולנועיות. חלקם סתמיים למדי, אבל לחלקם תרצו לשוב פעם אחר פעם. כעת, תחת ידו של הבימאי מרטין סקורסזה, הסיפור זכה לסרט הכה מתבקש שלו.

הקדימונים, התמונות והאתר, יש לומר, מדהימים ביופיים. הסרט נראה כממתק רציני עבור כל חובבי הפנטסיה הוויקטוריאנית (למרות שהסיפור מתרחש בפריז), חובבי הפנטסיה האורבנית והסטימפאנק. לשם שינוי, מדובר בסרט בו המחשבה על כך שהוא יוקרן בתלת-ממד דווקא מרגשת אותי. הדבר נכון במיוחד מכיוון שבראיונות עמו, סקורסזה היה נרגש לדבר על האופן בו ביקש לרקום את הטכנולוגיה לתוך הסיפור, ולא סתם לעשות עוד סרט ב-D3.

מבחינת העלילה והמוצר השלם, אני מודה, יש לי חששות. עם היסטוריה ארוכה של סרטים תקופתיים ומותחנים אפלים וויזואליים מאוד (השור הזועם, כנופיות ניו-יורק, הטייס – ולהבדיל, גם פסגת הפחד ושאטר איילנד), נראה שיש לסקורסזה את כל הדרוש כדי ליצור סרט ויזואלי מאוד, אך גם רציני ובעל תוכן. מצד שני, הוגו מבוסס על ספר לילדים ונועד להיות סרט לכל המשפחה ופה מתחילה הבעיה. לא כל אחד יכול ליצור סרטים לילדים ולקלוע בדיוק לרמה בה הסרט אינו מתיילד או אווילי, ומצד שני, אינו מתנשא או פשוט מבוגר מדי בשביל לעניין ילדים (או מבוגרים). כפי שתראו מתקציר הסרט המתורגם ומופיע מטה, כבר במשפט התיאור הכי בסיסי על הסרט, ניתן דגש על כך שסופו יהיה טוב, וכי הוגו ימצא בית חם ואוהב. מן המעט שאפשר לראות בקדימונים, כאשר הדמויות מדברות, קשה להתעלם ממתקתקות וקיטש מסוים שאף פעם לא רחוקים מפני השטח. כאילו שסקורסזה מבקש להרגיע את קהל ההורים, ולומר להם שעל אף המראה האפל של הסרט, נפשם הענוגה של הילדים בטוחה בידיו. זה יכול להיות מתכון לאסון.

כך או אחרת, "הוגו" יעלה לאקרנים בחו"ל בסוף החודש ואצלנו בסוף ינואר, ובהחלט נראה כמו סרט שכדאי לעקוב אחריו ואולי אפילו ללכת לראותו על המסך הגדול.

סיפור העלילה (תרגום חופשי מאתר הסרט)
במשך כל הקריירה יוצאת הדופן שלו, זוכה פרס האוסקר, הבימאי מרטין סקורסזה הביא את חזונו הייחודי ואת כישרונותיו המרהיבים לחיים בסדרה של סרטים בלתי נשכחים. בעונת החגים, מספר הסיפורים האגדי מזמין אתכם להצטרף אליו למסע מרגש לעולם קסום, עם הסרט הראשון שלו בתלת-ממד, המבוסס על הספר עטור הפרסים ורב המכר של הניו יורק טיימס – "התגלית של הוגו קברה".

הוגו מגולל את סיפור הרפתקתו המדהימה של ילד ערמומי ורב-תושייה, אשר מסעו לפענח את הסוד שהותיר לו אביו, ישנה את הוגו ואת כל הסובבים אותו, ויוביל אותו לגלות מקום בטוח ואוהב לו יוכל לקרוא בית.

בכורה עולמית: 23.11.2011
בכורה בארץ: 26.01.2012 עדכון עריכה: נדחה עד להודעה חדשה. 23.02.2012 (בתקווה שעכשיו זה סופי!)

בקרו באתר הסרט

בקרו באתר הספר

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.