יומן ההפקה של ההוביט – חלק 4

נובמבר 8, 2011

יומן ההפקה הרביעי של ההוביט - סרטי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית
והנה חלפו להם עוד שלושה חודשים ועוד יומן הפקה מסט ההוביט עולה לרשת. האופן בו פיטר ג'קסון וצוות ההפקה שלו מודעים לקהל היעד שלהם ומקפידים לתקשר עמו ראויה לציון ובהחלט נדירה בהיקפה. אין ספק כי הסרטונים הללו ושלל ידיעות נוספות אשר משתחררות לחלל הרשת באופן תדיר, מסייעים בשמירה על הבאז בקרב מעריצי הסרטים הקודמים, וכן בפיתוח ציפייה בקרב חובבים חדשים.

ההוביט בתלת ממד - סרטי פנטזיה - הספרייה הפנטסטיתהיומן הנוכחי מתמקד בשיטות הצילום של הסרטים, אשר מצולמים במיוחד להקרנה בתלת-ממד. כמו כן, מסביר ג'קסון על שיטת הצילום ב-48 פריימים לשנייה (כפליים מהסטנדרט המקובל), אשר אמורה להעניק חוויית צפייה באיכות נדירה. לצד ההצצה על ציוד הצילום המשוכלל, שדי בו בלבד בכדי לממן, ככל הנראה, כמה וכמה סרטים ישראליים, ניתן לראות את הסט המשמש לצילום הסצנות ביער מירקווד. אם אתם מסוג האנשים שמבט אל מאחורי הקלעים הורס להם את הקסם ולא מעצים אותו, אולי כדאי שלא תראו בפרק זה של היומן.

עוד ניתן לראות ביומן את ג'ון הו ואלן לי, המאיירים האגדיים של ספרי טולקין, אשר היו אחראים לחזון העיצובי של סרטי שר הטבעות, וממשיכים למלא תפקידם זה גם בסרטי ההוביט. אף על פי שמרשים מאוד לראות את הצמד הזה בפעולה, בנקודה זו, עולה ניחוח של זיוף מן הסרטון. בשלב מסוים רואים את השניים עובדים כתף אל כתף, עם משקפי תלת-ממד, כאשר האחד מצייר ציור בכחול והשני מצייר ציור זהה באדום. גם אם נניח בצד לרגע את הסיכוי שניתן לייצר בעבודת יד שני ציורים זהים לחלוטין, כדי ליצור אפקט תלת ממדי – גם אם נניח בצד לרגע את העובדה שלא ייתכן כל אפקט תלת ממדי, אלא אם כן הכחול והאדום יופיעו באותו ציור עצמו – עדיין, בהתחשב בתקציב האסטרונומי של הסרט, קשה להאמין שלא יהיו להם שם מחשב ומדפסת צבע, שיוכלו לספק את התוצאה בקלות יתירה.

מדבריו של ג'קסון בסוף הסרטון ניתן ללמוד כי ככל הנראה יעבור שוב עוד זמן רב עד ליומן ההפקה מס' 5. יומן ההפקה הבא, מבטיח הבמאי, יצולם כבר באחד מאתרי הצילום במקום כלשהו ברחבי ניו זילנד. כמו כן, יש לנו כבר תאריך יעד ליציאת הסרט הראשון לאקרנים – דצמבר 2012.

אז, מה דעתכם?

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.