הרבריום הפיות

אוקטובר 27, 2011

האם הידיעה הזאת שייכת למדור האמנות או למדור הספרות? קשה להחליט, כי מדובר בספר שהוא יצירת אמנות או באומנות בצורת ספר – הכול תלוי בנקודת המבט.

הרבריום הפיות (The Fairy Herbarium), מאת בנג'מין לקום וסבסטיאן פרז, הוא ספר מאויר מרהיב ביופיו. הרבריום, למי שלא יודע, נקרא בעברית "עשבייה", ומכיוון שעשביית הפיות לא נשמע טוב כלל, בחרתי להמשיך ולקרוא לו הרבריום. בכל מקרה, מדובר באוסף דוגמאות צמחים משומרים ומקוטלגים. מהו הרבריום פיות? אתם מוזמנים להביט ולגלות.

העלילה
הרבריום הפיות - ספרי פנטזיה - הספרייה הפנטסטיתעלילת הספר מספרת על אלכסנדר בוגדנוביץ', בוטנאי רוסי ידוע, אשר נשלח למשימה מיוחדת על ידי מועצת מדעי תורות הנסתר של רספוטין, בחיפוש אחר סם החיים. מחקרו מוביל אותו אל ברוסלינד, היער המכושף, אשר מפורסם הן בצמחי המרפא שבו והן בסיפורי האגדות אשר נקשרו בשמו. העולם הסודי והסבוך של הפיות, אותו הוא מגלה, עומד לשנות את חייו לנצח… ציורי עט ודיו, ציורי שמן וצבע מים נשזרים זה בזה ומגלים עצמם באמצעות דפי נגזרת ודפים שקופים, ומציעים מבט נדיר וייחודי לעולם המשלב פלאים בוטניים ויצורים קסומים.

בנוסף לגרסת הנייר המרהיבה, יצא הספר בגרסה דיגיטלית. גרסה זו מציעה חוויה אינטראקטיבית המאפשרת לקורא/ת לחדור עמוק יותר אל הסיפור ואל העולם המכושף המתואר בו. הספר הדיגיטלי כולל יישומים אינטראקטיביים, אנימציות וסרטונים קצרים באיכות יוצאת דופן. אלה נוצרו על ידי בנג'מין לקום' בסיוע סטודיו האנימציה הידוע PrimaLinea, והם מוסיפים עומק, תנועה וקול לעולם הקסום אשר מגולם ביצירה.

על היוצרים
בנג'מין לקום (Benjamin Lacombe) הוא סופר ומאייר, אשר נולד בפריז ב-1982. סגנונו מאופיין באפלוליות מקברית. הוא בוגר ENSAD – the National Superior School of Decorative Arts, ומאז שסיים את לימודיו הפך לאחד האמנים הבולטים ביותר בסצנת האיור בצרפת ובעולם. עבודותיו מוצגות דרך קבע בגלריות בכל רחבי העולם.

המאייר הצרפתי כתב ואייר למעלה מעשרים ספרים, אשר מהם ידועים במיוחד: סיפורים מקבריים, שלגייה והיה היה… עבודותיו תורגמו לשפות רבות וספריו זכו בפרסים יוקרתיים שונים. אני עוקב אחר עבודתו כבר מספר שנים, ומתכוון כל הזמן לכתוב עליו. עכשיו כנראה הגיע הזמן, אך לא מן הנמנע שתשמעו עליו עוד, כשאוסיף לכתוב גם על כמה מעבודותיו הקודמות.

סבסטיאן פרז נולד ב-1975, וכבר מגיל צעיר היה להוט לגבי כתיבה. לכן, כאשר ההזדמנות לעשות זאת נקרתה בדרכו, הוא אחז בה בשתי ידיים ובהתלהבות. עבודתו עם בנג'מין לקום העניקה חיים לסיפורים המשלבים פנטסיה, ציניות והומור. עם זאת, פרז אף פעם לא שוכח לשזור לתוך יצירתו היבטים של זיכרון וסובלנות אשר קרובים לליבו.

רוצים לראות עוד?
האתר הרשמי של הרבריום הפיות
האתר הרשמי של בנג'מין לקום

פרטים נוספים
הספר מגיע בכריכה קשה
מידות: 28X31 ס"מ
64 עמודים
מחיר: 28 יורו

והשאלה שלי אליכם היא כזו: ספרים אלקטרוניים – עולם חדש מופלא, או כפירה בספרי הנייר הישנים והטובים?

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.