יום הולדת 59 לקלייב בארקר

אוקטובר 5, 2011

מעלה השאול - קלייב בארקר - הספרייה הפנטסטית

קלייב בארקר - סופרי פנטסיה - הספרייה הפנטסטית
מאתר הבית של קלייב בארקר

קלייב בארקר– סופר, אמן ובמאי אנגלי חוגג היום (5 לאוקטובר) יום הולדת. בישראל בארקר פחות ידוע, אולם בנכר, הוא אחד היוצרים הבכירים והמפורסמים בתחום הפנטסיה, ובייחוד בסגנונות כגון פנטסיה אפלה, פנטסיה אורבנית ואימה.

בין יצירותיו הידועות: יצורי הלילה (1990), אדון האשליות (1995), וכן היה שימש כמפיק בסרט אלים ומפלצות (1998). כמו כן, שימשו יצירותיו כבסיס לסרטים, לסדרות ולחוברות קומיקס, ביניהם: מעלה השאול, הקנדימן ואחרים. כמו כן, ספרו המארג תורגם לעברית על ידי דר' עמנואל לוטם (הוצאת כתר, 2005).

כאמן רב-תחומי, בארקר גם אייר כמה מספריו, לרבות סדרת ספרי אבאראט וגנב הנצח (ספרים לבני נעורים). יצירותיו בתחום האמנות הפלסטית, כמו גם סרטיו וספריו, מתובלות בנגיעה אפילה. החזון האפל של בארקר זכה להתעורר לחיים גם במסגרת משחקי מחשב אותם יצר, כגון Clive Barker's Undying ו- Clive Barker's Jericho. בארקר ידוע כתומך בתפיסה של משחקי מחשב כיצירות אמנות. נגיעתו בתחומים שונים ובהצלחה כה רבה הפכה את בארקר לאחד הקולות המרתקים בז'אנר הפנטסיה.

בחייו האישיים, בארקר הינו הומוסקסואל מוצהר, ונשוי לצלם דיוויד ארמסטרונג. הוא מתגורר בלוס אנג'לס, קליפורניה. כמו כן, הוא מציג עצו כנוצרי מאמין, ואף ציין כי התנ"ך משפיע על עבודתו.

בקרו באתר הרשמי של קלייב בארקר (מכיל תוכן שאינו מתאים לילדים קטנים)
וכן באתר הרשמי של קלייב בארקר על יצירותיו לילדים ולנוער (מתאים לכל הגילאים)

דיסקליימר: קדימון לסרט אימה – הסרטון אינו מיועד לילדים ולרגישים לז'אנר זה.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.