יום הולדת לאן רייס – מחברת ראיון עם הערפד

אוקטובר 4, 2011

ראיון עם הערפד - אן רייס - הספרייה הפנטסטית
אן רייס – הסופרת האמריקאית, מחברת ראיון עם הערפד, חוגגת היום, ה-4 לאוקטובר 2011, יום הולדת אן רייס - יום הולדת - הספרייה הפנטסטיתראיון עם הערפד. כן, אותו ראיון עם הערפד כמו בסרט עם בראד פיט, טום קרוז וקירסטן דנסט (1994). כן, הספר קדם לסרט בשנים רבות- קרוב לעשרים אם יש לדייק.

רייס נולדה למשפחת מהגרים אירית בניו אורלינס, תחת השם הוורד אלן פרנסיס אובריאן (Howard Allen Frances O'Brien). את השם אן אימצה עוד בילדותה, ואת שם המשפחה רייס קיבלה מבעלה (אשר נפטר ב-2002). בנוסף לשם אן רייס, כתבה גם תחת שמות העט אן רמפלינג (Anne Rampling) ו-א.נ. רוקולייר (A.N. Roquelaure) היא מן הנשים הסופרות המצליחות בעולם ומהמצליחות בעולם בתחום זה בכלל. ספריה נמכרו בקרוב ל-100 מיליון עותקים.

את ראיון עם הערפד, היצירה המפורסמת ביותר שלה, כתבה רייס ב-1973, בזמן שהתאבלה על מות בתה, מישל, אשר מתה מלוקמיה והיא בת 6, בלבד. רבים מאמינים כי קלאודיה, הילדה הערפדית מהספר, הייתה דרכה של רייס להתמודד עם אובדנה של מישל. לאחר שנדחה על ידי הוצאות לאור רבות, הספר התקבל לפרסום ב-1974 וראה אור ב-1976. השאר, כאמור, היסטוריה – של הערפדים, כמובן.

בעקבות ראיון עם הערפד, פרסמה רייס ספרי המשך נוספים, ביניהם: הערפד לסטט ומלכת הארורים (שהפך אף הוא לסרט ב-2002, אשר נחל כישלון צורב בקופות). ניו אורלינס בה גדלה שימשה כמקור השראה לכולם. מאז כתבה המחברת עוד ספרים רבים בסדרה, כאשר קורות הערפדים נמשכות גם בספרים המתמקדים בדמויות אחרות.

ב-1998, לאחר שנים שהגדירה עצמה כאתאיסטית, שבה רייס אל האמונה הקתולית, ואף הוציאה סדרה של ספרים על קורות חייו של ישו. אף על פי שלא זנחה את האמונה, הפכה רייס עם השנים לקול רב עוצמה בגנות הכנסייה הקתולית.

רק לאחרונה, ב-29.07.2011 פרסמה רייס בדף הפייסבוק שלה את הודעה הבאה (תרגום מן הערך בוויקיפדיה):
"לאלו מכם שאכפת, ואני מבינה אם לכם לא: היום, הפסקתי להיות נוצרית. אני בחוץ. אני נשארת מחויבת לישו כתמיד, אבל לא עוד להיותי "נוצרית" או להיותי חלק מן הנצרות. זה פשוט בלתי אפשרי עבורי "להשתייך" לקבוצה הפולמוסנית, העוינת, הווכחנית והידועה לשמצה בצדק הזאת. במשך עשר שנים ניסיתי. נכשלתי. אני אאוטסיידרית. המצפון שלי לא מרשה לי לנהוג אחרת.

שעות נוספות לאחר מכן הוסיפה את המילים הבאות:
"בשם ישו, אני מסרבת להיות אנטי-הומוסקסואלים. אני מסרבת להיות אנטי-פמיניסטית. אני מסרבת להיות אנטי-אמצעי מניעה. אני מסרבת להיות אנטי-דמוקרטית. אני מסרבת להיות אנטי-הומניזם חילוני. אני מסרבת להיות אנטי-מדע. אני מסרבת להיות אנטי-חיים. בשם ישו, אני פורשת מן הנצרות ומהיותי נוצרייה. אמן."

את המשך הודעותיה בנושא ניתן למצוא כאן.

אז, בהנחה שהספרייה פתוחה לכולם, וכך גם גוגל טרנסלייט – מה הייתם רוצים לאחל לסופרת רבת הפעלים?

בקרו באתר הרשמי של אן רייס.

הקדימון לסרט ראיון עם הערפד (1994):

הקדימון לסרט מלכת הארורים (2002):

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.