זה הולך וזה בא: ג'ים הנסון ודר' סוס

ספטמבר 24, 2011

מספר הסיפורים - פנטסיה בטלוויזיה - הספרייה הפנטסטית

יום שמח עצוב, היום. קודם כל הגיע היורה, בשעה טובה ובתקווה לחורף שופע גשמי ברכה. אבל היום הוא גם היום בו היה חוגג ג'ים הנסון, יוצר החבובות, רחוב סומסום והפרוגלים, יום הולדת 75. כלומר, אלמלא הלך לעולמו ב-1990, והוא בן 53 בלבד. מעטים יודעים זאת, אך אולפנו של הנסון אחראי, בין השאר, ליצירות קלאסיות כגון הסרט לבירינת, בכיכובו של דיוויד בואי, סדרת מספר הסיפורים האהובה עם ג'ון הארט ואפילו המשכון של סרטי הסיפור שאינו נגמר. בשנים האחרונות נודעו האולפנים בעיקר בשל הפקת מסכת המראה – סרטם של ניל גיימן ודייב מק'יין, וכן בשל פרויקט עתידי – סרט אנימציה חדש של פינוקיו, בהפקת גיירמו דל טורו. סורו לגוגל על מנת ליהנות מגוגל-דודל משעשע ואינטראקטיבי, לכבוד יום הולדתו של קוסם הבובות.

דר' סוס - חתול תעלול - הספרייה הפנטסטית


 עוד היום, מציינים גם 20 שנה למותו של תיאודור סוס גייזל, הלא הוא דר' סוס – סופר הילדים והמאייר האגדי. דר' סוס העניק לעולם יצירות בלתי נשכחות, כמו חתול-תעלול, המלך צב-צב, אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים ועוד. ספריו תורגמו לאין ספור שפות, ואף זכו לעיבודים רבים לקולנוע ולטלוויזיה. כדי ללמוד עוד על האיש ועל יצירתו, גלשו ל-Ynet, שם ממתינה כתבה לציון היום, פרי עטו של יותם שווימר. הכתבה כה מעמיקה ומהנה, שלא מצאתי לנכון להוסיף עליה דבר, וכל שנותר לי, הוא להפנות אתכם אליה.

שני היוצרים המופלאים האלה העניקו לי חוויות וזכרונות רבים, הציתו את דמיוני וטיפחו בי את האהבה לפנטסיה ולקסם. אני מניח שבדרך מסוימת, הם אחראים לכך שהאתר הזה קיים. שניהם נגעו במשהו עמוק, באופן שהפך את יצירותיהם לקלאסיקות אל-מותיות, ולראיה, הם מוסיפים להיות רלוונטיים גם כיום, שנים לאחר מותם.

האם גם לכם/ן יש זכרונות ומחשבות בנוגע לג'ים הנסון, לדר' סוס וליצירותיהם? בבקשה, חלקו אותם עמנו.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.