הרוח בערבי הנחל

יולי 1, 2011

הרוח בערבי הנחל - הספרייה הפנטסטית
ב-1908, לפני קצת יותר ממאה שנה, ראה אור ספרו של קנת' גראהם, הרוח בערבי הנחל. הספר היה הצלחה גדולה בזכות התמהיל המוצלח בין מסתורין, חברות, הרפתקאות ושלווה. הסיפור זכה לאין ספור הפקות תיאטרליות, טלוויזיוניות וקולנועיות. ב-1929 הסיפור אפילו עובד למחזה, על ידי א. א. מילן – המחבר של פו הדוב.
בהשוואה לספרי ילדים אחרים, הרוח בערבי הנחל דווקא עובד בהצלחה למסך לא פעם. לכן, מעט מפתיעה בחירתם של ווטה, החברה של פיטר ג'קסון, עמה יצר את שר הטבעות בחרה לחזור לסיפור שוב. מצד שני, אולי זאת בדיוק הסיבה. עם ווטה מאחורי האפקטים ותקציב של 30 מליון דולר, זה צריך להיות לכל הפחות מרשים, גם אם (בדומה לקינג קונג של ווטה) לא טוב. את הסרט יביים הבמאי ריי גריגס, על בסיס תסריטו של ביל מארסילי.

העלילה
ההפקה החדשה, ככל הנראה, תפנה לכיוון אפל יותר מגרסאות קודמות, ואפשר לראות זאת גם בקדימון. לפי וורייטי, "בתסריט של מארסילי, החיות חוברות יחדיו כדי להציל את ארצם מתכנית זדונית לחסל את השלום המעורער בין החיות שוחרות השלום של ערבי הנחל ובין מה שנותר מן המין האנושי. הסיפור מתחיל כאשר חולד יוצא מפתח ביתו המבודד בפעם הראשונה ומגלה עולם חדש של חברויות, פלאות והרפתקאות המצפות לו בארצם של בני ערבי הנחל". האינטרפרטציה הזאת נשמעת מדאיגה, ולא רק אותי. גם גיירמו דל טורו, שהיה אמור לביים את הסרט, פרש מן ההפקה עקב "חילוקי דעות אמנותיים". מצד שני, עצם העובדה שפנו אל דל טורו, אשר ידוע בסגנונו האפל, כדי לביים את העיבוד הנוכחי, מרמזת אולי על הכיוון אליו הוא אמור לפנות.

כך או אחרת, הקדימון לסרט שוחרר לאחרונה, ונראה מאוד טים ברטוני ומסתורי. אם זה טוב או רע, אתם מוזמנים לשפוט בעצמכם.

בכורה עולמית: פרויקט גנוז
בכורה בארץ: פרויקט גנוז

לביקור באתר הסרט

 

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.