הודעה לעיתונות על תחילת צילומי ההוביט

מרץ 24, 2011

סרט ההוביט יוצא לדרך - חדשות מהסרטים - הספרייה הפנטסטית

זהו תרגום חופשי (מאוד) ומעט מקוצר של הודעת האולפנים על תחילת צילומי ההוביט. את המקור באנגלית ניתן למצוא כאן.

הפקת הענק של שני סרטי ההוביט, עיבודו של פיטר ג'קסון ליצירתו הקלאסית של טולקין, יוצאת לדרך.

בבור באדמה חי לו הוביט…

וולינגטון, ניו-זילנד, 21 במרץ 2011—ההפקה של שני סרטי ההוביט, בעיבודו של פיטר ג'קסון ליצירת המופת הפופולארית של טולקין, החלה.

עלילת "ההוביט" מתרחשת בארץ התיכונה 60 שנה לפני אירועי "שר הטבעות," אשר ג'קסון וצוות הצילום שלו הביאו אל המסכים בטרילוגיית הסרטים שוברי הקופות. הסרט האחרון, "שיבת המלך" אף זכה באוסקר.

שני הסרטים, עם תסריטים שנכתבו על ידי פראן וולש, פיליפה בויינס, גילרמו דל טורו ופיטר ג'קסון, יצולמו בזה אחר זה בתלת-מימד, תוך שימוש במילה האחרונה בטכנולוגיות הצילום והסטריאו. הצילום יתקיים ב-Stone Street Studios, ובאתרים שונים ברחבי ניו-זילנד.

"ההוביט" עוקב אחר מסעו של ההוביט, בילבו בגינס, אשר נסחף למסע אפי להשיב את ממלכת הגמדאים, אראבור, לבעליה החוקיים, לאחר שנכבשה לפני שנים רבות על ידי הדרקון סמוג. כרעם ביום בהיר, מופיע בפתח דלתו הקוסם גנדלף, ובילבו מוצא עצמו מצטרף לקבוצה של 13 גמדאים, בהנהגתו של הלוח האגדי ת'ורין אוקנשילד. מסעם ייקח אותם אל אזורי פרא, דרך מחוזות בוגדניים השורצים בגובלינים ובאורקים ווארגים קטלניים ועכבישי ענק, מחליפי צורה ומכשפים.

למרות שיעדם נמצא במזרח ובאדמות החרבות שמסביב להר הבודד, קודם יהיה על החבורה לברוח ממנהרות הגובלינים, היכן שבילבו פוגש את היצור אשר ישנה את חייו לנצח… גולום.

שם, לבדו עם גולום, על גדותיו של מעיין תת-קרקעי, בילבו התמים מגלה לא רק יכולות מרשימות ביותר של עורמה ואומץ, אשר מפתיעות אפילו אותו, הוא גם מניח את ידיו על אוצרו של גולום, טבעת בעלת כוחות מפתיעים ושימושיים… טבעת זהב פשוטה שכרוכה בגורלה של כל הארץ התיכונה באופן שבילבו אפילו אינו יכול לנחש.

מרטין פרימן לוקח לידיו את התפקיד הראשי כבילבו באגינס ואיאן מק'לן שב לגלם את דמותו של גנדלף האפור. עוד שחקנים שישובו לארץ התיכונה לאחר שהשתתפו בטרילוגיית שר הטבעות הם קייט בלנשט, בתור גלדריאל, אנדי סירקיס כגולום, אלייג'ה ווד כפרודו (פרודו בהוביט?). את דמותו של ת'ורין אוקנשילד יגלם ריצ'רד ארמיתג' ואת דמויות מלכי הגמדים ת'רור ות'ריין יגלמו ג'פרי תומס ומייק מזרחי.

"ההוביט" מופק על ידי פיטר ג'קסון ופראן וולש, לצד קרולין קונינגהאם. כמו כן, כולל צוות ההפקה את קן קאמינס וזיין ווינר, עם פיליפה בויינס. טרילוגיית הסרטים המצליחה וזוכת פרס האוסקר, אשר הופקה אף היא על ידי צוות ההפקה של ג'קסון ווולש, הרוויחה למעלה מ-3 מיליארד דולר בקופות ברחבי העולם. ב-2003, "שובו של המלך" סחף את טקס פרסי האקדמיה, וזכה בכל 11 הקטגוריות בהן היה מועמד, לרבות הסרט הטוב ביותר – סרט הפנטסיה הראשון שזכה בקטגוריה זו. גם הפקת הטרילוגיה נחשבה לחסרת תקדים בזמנה.

בין המוחות היצירתיים שישובו לצוות מאחורי הקלעים, יהיו במאי הצילום אנדרו לסני, מעצב הפקה, דן חנה, מעצבי הקונספט אלן לי וג'ון הו (יש!), וכן המלחין הווארד שור ואומן האיפור ומעצב השיער פיטר קינג. התלבושות יעוצבו על ידי אן מסקריי וריצ'רד טיילור.

טיילר מפקח גם על העיצוב וההפקה של הנשקים, השריונות והפרותזות, אשר מיוצרים שוב על ידי זוכי פרס האקדמיה Weta Workshop. Weta Digital לוקחים על עצמם את נושא האפקטים בשני הסרטים, תחת פיקוחו של ג'ו לטרי. הגימורים האחרונים יבוצעו על ידי Park Road Post Production בוולינגטון.

סרטי "ההוביט" מופקים בשיתוף פעולה בין New Line Cinema ו-MGM, כאשר ניו-ליין מנהלים את ההפקה. וורנר ברוס מופקדים על הפצת הסרטים ברחבי העולם, למעט אזורים נבחרים וזכויות השידור בטלוויזיה, אשר מופקדים בידי MGM. שני הסרטים מתוכננים לעלות לאקרנים בסוף 2012 וב-2013.

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.