71 שנה לסרט הקוסם מארץ עוץ

אוגוסט 12, 2010

71 שנה לסרט "הקוסם מארץ עוץ" - גוגל - הספרייה הפנטסטית

גוגל עושים לי את היום שוב, והפעם עם תזכורת חמודה לסרט הקלאסי של MGM, הקוסם מארץ עוץ. הסרט מבוסס על ספר הילדים שנכתב על ידי ל. (ליימן) פרנק באום ויצא לאור לראשונה ב-1900. באום לא ידע זאת בזמנו, אך הספר עמד להפוך לסנסצייה גדולה שתוביל אותו לכתיבת 13 ספרי המשך, ובסה"כ 14 ספרים על קורותיה של ארץ עוץ. לפעמים מרצונו ולפעמים כנגד רצונו, באום הפך להיסטוריון הרשמי של ממלכת עוץ. גם כשביקש להרחיב את אופקיו ועיסוקו ולכתוב דברים שאינם קשורים בעוץ, דרישת הקהל וקשיים כספיים משכו אותו פעם אחר פעם בחזרה אל הממלכה הקסומה.

כ-1939 הוציאו אולפני MGM את הסרט המוסיקלי, בכיכובה של ג'ודי גארלנד. הסרט לא זכה להצלחה מרובה עם צאתו, אך השיר האלמותי בו שרה גארלנד על כמיהתה אל "אי שם מעבר לקשת" סימבולי משהו, לאור זאת שמעט לאחר צאת הסרט פרצה מלחמת העולם השנייה. מסופר כי את תפקיד דורותי הייתה אמורה לשחק ילדה כוכבנית אחרת בת התקופה – שירלי טמפל. אולם טמפל הייתה מחוייבת לפרויקט אחר עבור אולפן אחר, וכך נבצר ממנה להיחרט בדפי ההיסטוריה של עוץ ודרכה של גארלנד הפכה זהובה.

לכו לגוגל לראות את העיצוב היומי, לחצו על הלינקים, ואם יש לכם קצת (או הרבה) זמן להרוג, צאו למסע קסום באינטרנט בעקבות הקסם של ארץ עוץ.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.