יום הולדת 150 לג'יימס מת'יו בארי

מאי 9, 2010

אפשר להגיד הרבה דברים רעים על גוגל, אבל אין ספק שהם יודעים לעצב. גלשו היום לגוגל ישראל ותראו איזה לוגו יפה עצבו לכבוד יום הולדתו ה-150 של ג'יימס מת'יו בארי, המחזאי והסופר שהביא לנו את פיטר פן. קשה אולי להאמין, אך דמותו של פיטר פן – הילד הנצחי – לא הייתה איתנו מאז ומתמיד ולא מדובר באגדה. הדמות הארכיטיפית וסיפורה הומצאו על ידי בארי, שבדומה ללואיס קרול לפניו, מצא את גורלו שלוב בגורלם של ילדי משפחה אחרת – משפחת לואלן דייוויס במקרה זה. יצירתו וחייו של בארי מרתקים שניהם והיוו בסיס למחלוקות רבות. שוב, בדומה ללואיס קרול (מחבר אליס בארץ הפלאות), גם בארי נחשד ביחסים אסורים עם ילדים או לפחות במשיכה אליהם. להגנתו של בארי ייאמר כי מעולם לא נמצאה הוכחה לחשדות אלו, וילדי משפחת לואלן דייוויס הכחישו חשדות אלה מכל וכל. קראו עוד על ג'יימס מת'יו בארי כאן.

ועכשיו, אחרי שפרגנו מעט, אולי הגיע הזמן לציין שמצערת העובדה שלחיצה על הלוגו המקסים של גוגל, תוביל אתכם לחיפוש על מת'יו פרי (הלא הוא צ'נדלר בינג מהסיטקום "חברים"). סביר להניח שפניות מגולשים יביאו את גוגל לעלות על הטעות והם יתקנו אותה. בינתיים, אם תהיתם, מת'יו לנגפורד פרי נולד ב-19.08.1969.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.