פרסי ג'קסון וגנב הברק

ינואר 29, 2010

Percy Jackson and the Lightning Thief
פיטר ג'קסון וגנב הברק

פרסי ג'קסון וגנב הברק – כריס קולומבוס
הסרט פרסי ג'קסון וגנב הברק מבוסס על הספר הראשון בסדרת הספרים פרסי ג'קסון והאולימפיים, פרי עטו של ריק ריירדן, אשר עשתה למיתולוגיה היוונית מה שהארי פוטר עשה לפנטסיה. וזהו לא הקשר היחיד בין השניים. ספרי הסדרה שתורגמו עד כה לעברית על ידי יעל אכמון, נערכו על ידי גילי בר הילל – מתרגמת ספרי הארי פוטר. במאי הסרט פרסי ג'קסון וגנב הברק הוא לא אחר מאשר כריס קולומבוס, אשר ביים את סרטי הארי פוטר הראשון והשני.

עלילת הסרט
פרסי (פרסאוס) ג'קסון הוא בן עשרה עם כישרון לצרות ובעיות בבית הספר – אבל בעיות אלה מתגמדות לעומת האתגרים הניצבים בפניו. זאת היא המאה ה-21, אך נדמה כי אלי האולימפוס צעדו להם אל מחוץ לדפי ספרי המיתולוגיה היוונית של פרסי הישר אל חייו. פרסי מגלה כי אביו הוא פוסידון, אל הים, מה שאומר שפרסי הוא חצי-אל. בו בעת, זאוס, מלך האלים מאשים את פרסי בגניבת הברק שלו (כבר אמרנו כישרון לצרות?).
כעת, על פרסי להתכונן להרפתקה של חייו, תרתי משמע. הוא נלקח למחנה החצויים – המקום אליו מגיעים כל החצויים, צאצאי האלים מביכוריהם בקרב בני האנוש. שם הוא לומד להשתמש בכוחותיו ויוצא למשימה שנכפתה עליו, למנוע מלחמה עקובה מדם בין האלים. לדרך מצטרפים שני חצי אלים כמוהו – הלוחמת אנאבת' המחפשת את אמה האלה את'נה וגרובר, חבר ילדות שלו המתגלה כסאטיר (יצור מיתולוגי).

שחקנים מוכרים: לוגן לרמן, אומה תורמן, פירס ברוסנן ושון בין

בכורה עולמית: 12.02.2010
בכורה בארץ: 18.02.2010
לביקור באתר הסרט

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.