רוחות חג המולד

ינואר 17, 2010

רוחות חג המולד - ג'ים קארי - סרטי אנימציה - הספרייה הפנטסטית

רוחות חג המולד (Christmas Carol) הינו סרט אנימציה המבוסס על סיפורו של צ'רלס דיקנס, "מזמור חג מולד". הסיפור יצא לאור בדצמבר 1843, וזכה להצלחה מסחררת. זה לא מפתיע, בהתחשב בכך שמדובר בסיפור מקסים ושנון להפליא. הסיפור מגולל את קורותיו של אבנעזר סקרוג' – איש עסקים קמצן, מריר וערירי, המתעלל בסביבתו ללא רחם, במרדף אחר כסף. כל זאת משתנה, כאשר בערב חג המולד הוא זוכה לביקור מרוחו של שותפו לשעבר. זה מזהיר אותו מפני הגורל הממתין לו, אם לא יתקן את דרכיו, ומודיע לו כי יזכה לביקור של שלוש רוחות נוספות. הרוחות מייצגות את חגי המולד שהיו, החג הנוכחי וחג המולד הצפוי לבוא. מבלי לספיילר, מובן כי בסופו של דבר הכול בא על מקומו בשלום.

המדהים בסיפור, הוא האופן בו הוא עומד במבחן הזמן. גם כיום, יותר מ-150 שנה אחרי שראה אור, הוא מהנה ומצמרר בעת ובעונה אחת. הוא מהנה, משום שדיקנס כתב אותו באופן מלא הומור ושנינה, ללא רגע משעמם אחד. הוא מצמרר משום שכבר אז, אי אז באמצע המאה ה-19, דיקנס הפנה אצבע מאשימה כלפי הניכור של העולם המודרני והקפיטליזם חסר העכבות. המסר שלו רלוונטי היום יותר מתמיד. אולי זאת הסיבה שהסיפור פורט על כל המיתרים הנכונים.

ב- 26.11.2009 יגיע לאקרנים הסרט המצוייר מבית היוצר של רוברט זמקיס, בכיכובו של ג'ים קארי. בניגוד לשפע העיבודים של הסיפור למסך, הפעם מבטיחים כי הסרט יהיה נאמן למקור. מבט חטוף בקדימון הסרט מראה גרפיקה ממוחשבת מרשימה ביותר. מרשימה לפחות, הרבה יותר מזו שהייתה בסרט האנימציה האחרון של זמקיס – "ביוולף".

לצידו של קארי, מופיעים גם שמות גדולים נוספים, כגון גארי אולדמן, קולין פירת', רובין רייט ובוב הוסקינס.

לאתר הסרט

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.