אווטאר

ינואר 17, 2010

סרטי פנטסיה - אווטאר - הספרייה הפנטסטית
אווטאר - מציג

אווטאר (Avatar) הינו סרטו של הבמאי ג'יימס קאמרון. בכל הפרסומים לסרט בחרו לציין שקאמרון הוא הבמאי של טיטניק (1997), אבל על שמו רשומות קלסיקות נוספות, שהבולטות ביניהן כוללות את: שליחות קטלנית 1 ו-2, רמבו 2, הנוסע השמיני 2 ועוד. מאז טיטניק קאמרון נעלם מהרדאר, אולם בשנים האחרונות עקב הקהל בדריכות אחר פרויקט 303, שלימים הפך ל-"אווטאר", הסרט שאמור לעלות לאקרנים השבוע (בכורה ביום חמישי).

הקדימון של אווטאר הוא מהקדימונים הנצפים ביותר בהיסטוריה. הסרט אמור להיות הדור הבא בסרטי אנימציה ממוחשבת בכלל ובסרטי תלת-מימד בפרט. עם זאת הקדימון שנחשף בו זמנית באירועים מיוחדים ברחבי העולם בחודש שעבר התקבל ברגשות מעורבים. בקרוב נגלה, האם הפרויקט השאפתני יהיה הצלחה כמו טיטניק הסרט או כישלון צורב כמו הספינה ההיסטורית.

עלילת הסרט מגוללת את סיפורו של נחת אמריקאי אי שם בעתיד בו האנושות הצליחה לכבוש סוף כל סוף את החלל. הנחת שנפגע בקרב וסובל משיתוק ברגליו מצטרף לתוכנית מיוחדת – תוכנית אווטאר, המעניקה לו את התקווה שיוכל לזכות שוב ביכולת ללכת. במסגרת התוכנית הנחת מגיע לכוכב פנדורה – עולם בראשיתי, מרהיב ביופיו ועשיר עד להתפקע במשאבים. תושבי פנדורה הם גזע חייזרי בעל חזות פראית ועור כחול שנקרא ה-"נאבי".

מכיוון שבני אדם אינם מסוגלים לחיות על פנדורה, הם משתמשים בשיבוטים מיוחדים המשלבים גנים אנושיים וגנים של הנאבי. שיבוטים אלה נשלטים בקשר מוחי על ידי בני אנוש, כמו דמויות במשחק מחשב הנשלטות על ידי שחקן – מכאן שם הסרט "אווטאר". הנחת נשלח להסתנן ולבחון את הכוכב באמצעות האווטאר שלו לפני שכוחות הפלישה האנושיים יצטרפו אליו כדי להניח את ידיהם על המשאבים יקרי הערך. הנחת פוגש באוכלוסיית הכוכב ולאט לאט נשבה בקסמה, דבר אשר מציב בפניו דילמה – האם להיות נאמן לבני האדם אשר שלחו אותו או לשבט הנאבי שאימץ אותו.

לביקור באתר הסרט ולצפייה בקדימון:
Official Avatar Movie

לצפייה בקדימון יש להעביר את סמן העכבר מעל השטח הריק מתחת לשורה זו.


Official Avatar Site

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.