ואנור: ספר משחק תפקידים ישראלי

אפריל 18, 2013

ואנור - משחקי תפקידים - הספרייה הפנטסטית

נפתחה המערכה לעצמאות "ואנור" – עולם משחקי תפקידים פנטסטי ישראלי, וצוות היוצרים זקוק לעזרתכם כדי לנצח!

בעוד שישראל חגגה את יום עצמאותה ה-65, נורתה יריית הפתיחה ליום עצמאות נוסף, עצמאותו של ואנור, עולם פנטסיה המהווה את הרקע למשחק תפקידים ישראלי חדש. ואנור הוא פרי עבודתו ארוכת השנים של אביב מנוח, איש שיווק ויזם, מפיק ועורך מותג המדיה Icel.me, מעצב משחקים וחבר פעיל בקהילת משחקי התפקידים הישראלית משנת 2000. כעת, בעזרתכם, מבקשים מנוח וחבריו לצרף לרזומה גם את כתיבת משחק התפקידים הישראלי "ואנור".

משחקי תפקידים

למי מכם שעוד לא מכירים, משחקי תפקידים הם פעילות חברתית, בה מתקבצת קבוצה של אנשים, לרוב חברים, ומספרים סיפור משותף, כאשר חבר קבוצה אחד הוא מנחה המשחק ותפקידו להציג את תווי הדרך והסיפור לשאר המשתתפים. לכל שחקן דמות משלו, וכל אחד מנהל את צעדיה של הדמות במסגרת הסיפור המשותף של כולם.

בישראל, סצנת משחקי תפקידים פעילה כבר שנים רבות. אולם בשל גודלה של ישראל – או קוטנה, עד לשנתיים האחרונות נשענה תעשיית משחקי התפקידים המקומית בעיקר על ספרים מתורגמים מאנגלית ומעט חומר מקורי שיצא כתוספים לאותם הספרים. ב- 2011 השתנתה המגמה, כאשר יצאו 2 ספרים מקוריים בעברית. כעת, המדריך להרפתקן בוואנור יהיה השלישי.

ברוכים הבאים לוואנור

ואנור: המדריך להרפתקן - משחקי תפקידים - הספרייה הפנטסטית
אורק מתוך ואנור – נדב הלוי

ואנור הוא ספר משחק תפקידים המציג את העולם הפנטסטי של ואנור, לצד תרגום שיטת המשחק "עולם המבוך" – פתח להרפתקאות אין-ספור בעולמות של חרבות וכשפים. העולם הפנטסטי הוא פרי יצרתו של מנוח, אשר עבד על פיתוחו במשך קרוב לעשור.

ספר המשחק "ואנור: המדריך להרפתקן" יכיר בפני השחקנים את העולם הפנטסטי ויציג בפניהם חוקי משחק מתורגמים לעברית של שיטה פתוחה (Creative Commons) הנקראת "עולם המבוך" (Dungeon World).

לדברי מנוח, "הספר פונה בראש ובראשונה לשחקנים מתחילים וככזה הוא יהיה זול יותר מהאלטרנטיבה הנפוצה בשוק – מבוכים ודרקונים. הוא יצא הן במהדורה דיגיטלית והן במהדורה מודפסת".

הגיוס

ואנור, מבטיחים יוצרי המשחק, קום-תקום! אבל כדי להוציא את הספר באיכות הגבוהה ביותר, ובסטנדרטים בהם מורגלים שחקנים התפקידים, מנוח וחבריו מבקשים לגייס 5,500 ש"ח. סכום זה נועד לשלם עבור עורך מקצועי – ההבדל בין ספר בינוני לספר אגדי, מאיירים שיפיחו חיים בדמויות, במפלצות ובנופיו של ואנור. כמו כן, צפוי הסכום לכסות מגוון הוצאות נלוות אך הכרחיות, כגון עמלה לאתר המימון, רכישת רישיונות, פונטים ושלל מרכיבים קטנים שמאפשרים יצירה של ספר מושקע באמת.

לדברי מנוח, הגיוס אינו רק עניין של כסף, אלא גם, ובעיקר, גיוס הכוח שבלעדיו משחק אינו משחק – שחקנים נלהבים: "אנחנו רוצים לתת לכם את החוויה האיכותית והמפוארת ביותר של ואנור! אז כשתחל המערכה, נשמח אם תתגייסו למען מימונו המוצלח של הספר, הן עם כספכם והן בפרסום והפצת המסר".

הסכום הנמוך, כמו גם העובדה שהספר צפוי לצאת גם אם יעד הגיוס לא יושג, מעידים רבות על הפרויקט ועל הנפשות העומדות מאחוריו. אלה, עמלו תקופה ממושכת, מתוך אהבה למשחק ומסירות ליצירה, עד שהביאו את פרויקט "ואנור" לכדי הבשלה. המדובר בפרויקט שנוצר על ידי שחקנים, עבור שחקנים, וכמובן, עבור שחקני תפקידים לעתיד.

כמקובל בגיוסי המונים, מציעים יוצרי ואנור שלל תמורות אטרקטיביות עבור התורמים, כאשר לכל תורם מעל 50 ₪ מובטח עותק דיגיטלי של הספר, וכן גישה לקבוצת הביטא.

הצוות

לצדו של אביב מנוח, הכותב הראשי, נמצא צוות מרשים ומנוסה בתחום:

חגי גומפרט – מתרגם ראשי

חגי הנו חובב ותיק של פנטסיה ומשחקי התפקידים, תחומים שהוא משקיע בהם מתוך הנאה. הוא השתתף בכתיבת "מתוך האפלה", ספר מפלצות ישראלי מקורי למהדורה הרביעית של "מבוכים ודרקונים", וכן חתום על כתבות, סיקורים והרחבות-רשת שונות באתר "הפונדק", מן האתרים הבולטים בארץ בתחום משחקי התפקידים.

ערן אבירם – עורך ראשי

אבירם הוא העורך והמתרגם הראשי של "מבוכים ודרקונים" מאז 2004, עורך המהדורה העברית של "הנשגבים", עורך וכותב ספרי משחק, והבעלים לשעבר של החנות "טקטיקה", הזכורה לטוב. כמו כן, הוא חצי מצוות של פודקאסט משחקי התפקידים "על כתפי גמדים".

איתמר ויסברג – יועץ עריכה והפקה

שחקן תפקידים מזה עשרים שנה, מקים ומנחה פודקאסט "המשחקייה", ממקימי עמותת תעשיית המשחקים הדיגיטליים בישראל וקפדן עברית מדרגה 6.

פשה קגן – אחראי יחסי ציבור

פשה חי ברשת, הן כתחביב והן כמקצוע, והספיק לנהל תדמית ומותג עבור חברות מובילות בתחום האינטרנט. מעבר לכך, פשה הוא גיימר נלהב שמקציב זמן לתחביב כחלק משגרת היום שלו ופעיל בקהילות העוסקות באנדרואיד.

המערכה לעצמאותה של ואנור יצאה לדרך – נקראתם לדגל! האם תתגייסו?

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.