ההוביט: עכשיו סופית טרילוגיה

יולי 31, 2012

טריילר להוביט - חדשות מהסרטים - הספרייה הפנטסטית

בהודעה רשמית לתקשורת הוכרז על פיצול צמד סרטי "ההוביט" של פיטר ג'קסון לשלושה סרטים.

לפני כשבועיים סיפרתי לכם על כך שפיטר גק'סון מעוניין להפוך את צמד הסרטים שלו לטרילוגיה. ובכן, כעת זאת עובדה. ג'קסון עורר לא מעט רעש, כשהחליט לפצל את "ההוביט," ספר קצר יחסית, לשני סרטים. חלק נכבד מציבור החובבים תהה האם מדובר בפעולה שנועדה להוציא מהם סתם עוד כסף, או האם הבמאי מתכנן לקחת חירויות גדולות מדי עם ספרו האהוב של טולקין. אבל בכל זאת, כאשר מדובר בבמאי אשר הביא לכולם את טרילוגיית "שר הטבעות" המצליחה, הסכימו כולם לתת לג'קסון לעשות את שלו והתרגלו לרעיון.

בקומיק.קון האחרון נרעשה שוב קהילת החובבים, כאשר ג'קסון רמז (ברמז עבה מאוד) על רצונו להפוך את צמד הסרטים שלו לטרילוגיה. הידיעה שתפה את כל אתרי הסרטים והרכילות, והיו אף כאלה אשר הגדילו לעשות וכתבו לג'קסון מכתבים, בבקשה שלא יבחר לעשות את הצעד בעל הפוטנציאל ההרסני לתדמיתו ולפרויקט כולו. סביר להניח שכל התנגדות הייתה מיותרת, שכן הצעדים להפוך את שני הסרטים לטרילוגיה כבר יצאו לדרך. וכך, שבועיים לאחר אותה רמיזה בקומיק.קון סן דייגו, יצאה ההודעה הרשמית כי הסרטים אכן יפוצלו.

תרגום מתוך ההודעה:

ג'קסון, יוצר הסרטים זוכה האוסקר, אשר עומד מאחורי הטרילוגיה שוברת הקופות "שר הטבעות,"  סיים לאחרונה את עיקר הצילומים למה שתכנן בתחילה כעיבוד בשני סרטים ל"ההוביט," המתרחש בארץ התיכונה שישים שנה לפני האירועים ב"שר הטבעות".

ג'קסון ציין כי "לאחר שבחנו עריכה של הסרט הראשון וחתיכה מן הסרט השני, פראן וולש, פיליפה בויינס ואני היינו מאוד מרוצים מן האופן שבו הסיפור קרם עור וגידים. הבנו שהעושר של הסיפור של "ההוביט", כמו גם חלק מן החומרים באפנדיקסים של "שר הטבעות," העלו בפנינו שאלה פשוטה: האם נספר עוד מהסיפור? והתשובה משותפינו ליצירת הסרטים ומן החובבים הייתה "כן" מוחץ. אנחנו יודעים שהחוזק של השחקנים ושל הדמויות אותן הביאו לחיים. אנחנו יודעים, כיוצרים, כמה מושך ומרתק יכול הסיפור להיות – ואחרון חביב וחשוב מכול – אנחנו יודעים כמה מסיפורם של בילבו באגינס, הגמדים של ארבור, עלייתו של הנקרומנסר, והקרב של דולג ולדור פשוט לא יסופרו אם לא נעבד את הסיפור כולו וההרפתקה המופלאה המגוללת בו, על כל מורכבותם. אני מאושר ש- New Line, MGM ו-Warner Bros.  היו נלהבים כמונו לגבי האפשרות להביא למעריצים את הסיפור הנרחב הזה בשלושה סרטים".

טובי אמריך, נשיא חברת New Line, אמר כי "אנחנו תומכים לחלוטין בפיטר ובחזונו להביא את ההרפתקה האדירה הזאת אל המסך באמצעות שלושה סרטים. הכבוד הרב של פיטר, פראן ופיליפה לחומר והבנתם את הדמויות מבטיחים מסע קולנועי מרגש ומורחב, אשר ודאי יסב הנאה רבה למעריצים בכל רחבי העולם".

ג'ף רובינוב, נשיא קבוצת Warner Bros. הוסיף: "פיטר, פראן ופיליפה חיו בעולם הזה ומבינים יותר מכל אחד אחר את גודלו ועומקו, ואת מערכות היחסים אשר קושרות את הכול ביחד. אנחנו תומכים בחום בחזונם להביא את היצירה הגדולה הזאת לחיים במלואה."

הסרט הראשון בטרילוגיה "ההוביט: מסע בלתי צפוי," יצא לאקרנים ב-14 לדצמבר, 2012. הסרט השני יצא ב-13 לדצמבר 2013, והסרט השלישי מתוכנן לצאת בקיץ 2014. כל שלושת הסרטים יצאו בתלת-ממד ובדו-ממד בבתי קולנוע מובחרים וב-IMAX.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.