היי שלום, אן מק'קאפרי

נובמבר 23, 2011

הדרקונים של פרן - אן מק'קאפרי - ספרי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

אן מק'קאפרי הלכה לעולמה - סופרות פנטזיה - הספרייה הפנטסטיתסופרת המדע הבדיוני והפנטסיה, אן מק'קאפרי הלכה לעולמה, שלשום (יום שני, 21.11.2011), כתוצאה מאירוע לב. מק'קאפרי, בת 85 במותה, נחשבה לאחת מבכירות סופרי המד"ב והפנטסיה ולחלוצה בקרב הסופרות הנשים בתחום. היא הייתה האישה הראשונה שזכתה בפרס ההוגו וגם הראשונה לזכות בפרס הנבולה.

מק'קאפרי נולדה בקיימברידג' שבמדינת מסצ'וסטס בארה"ב, ב-1926. ב-1970 עברה להתגורר במחוז וויקלו שבאירלנד, בבית אותו עיצבה בעצמה ולו קראה דרגונהולד-אנדרהיל (Dragonhold-Underhill). אף על פי שבמהלך חייה פרסמה כמאה ספרים, בעצמה ובמסגרת שיתופי פעולה עם סופרים אחרים, היא נודעה בעיקר בשל שתי סדרות ספריה – הדרקונים של פרן והספינה המזמרת.

הסופרת הידועה הוסיפה לכתוב גם בשנות ה-80 לחייה, בין השאר בשיתוף פעולה עם בנה, טוד מק'קפרי, ועד לאחרונה, עוד הגיבה למעריציה באתר הבית שלה (שם נהגה לקרוא לעצמה אנני). באוגוסט השנה, תכננה להתארח בדרגון.קון, אולם נאלצה לבטל את השתתפותה עקב בעיות רפואיות. לדברי בנה, אימו "ביקשה להתנצל במיוחד בפני אלו שקיוו לראות אותה שם, ואמרה 'סליחה שהזקנה קפצה עליי ונשכה אותי בת**'".

במכתב אותו כתבה למעריציה בסוף 2009, סיפרה על מצבה הבריאותי, התייחסה למצב הכלכלי בעולם, ועל אף שהתנצלה על כך שאין בכוחותיה לכתוב בעצמה, סיפרה על כמה משיתופי הפעולה שלה עם סופרים אחרים, ביניהם בנה, טוד. אולי יותר מכל מעיד על אופייה האופן בו בחרה לסיים את המכתב, בעידוד מעריציה: "גדלתי במשבר הכלכלי הגדול, ואני יודעת שישנם אלו שעבורם הקשיים של ימינו נראים חמורים בהרבה, אבל אני מבטיחה לכם שכל זה יחלוף. החזיקו מעמד, יש המון בשביל מה לחכות!"

היי שלום, אנני!

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.