סרט אנימציה חדש לפינוקיו

יולי 22, 2011

עיצוב קונספט לפינוקיו של דל טורו - הספרייה הפנטסטית

גיירמו דל טורו והחברה של ג'ים הנסון עובדים על סרט אנימציית סטופ-מושן בתלת מימד המבוסס על הרפתקאות פינוקיו. סרט זה מתוכנן להציג זווית זווית אפלה ונאמנה יותר לרוקונספט ארט לפינוקיו של דל טורו - הספרייה הפנטסטיתח ספרו של קרלו קולודי..

מאז הצלחתו במיזמים כגון בלייד, הלבוי והמבוך של פאן, הבמאי גיירמו דל טורו הוא איש עסוק מאוד. אחד מן הפרויקטים המסקרנים ברשימה הארוכה של הפרויקטים בהם הוא מעורב, הוא גרסא חדשה להרפתקאות פינוקיו – פרויקט אליו התגייס כמפיק כבר לפני כארבע שנים, ונראה שכעת יוצא, סוף כל סוף, לדרך.

בהתאם לסגנונו של דל טורו, הוא בחר לקחת את הסיפור הקלאסי מזווית מעוותת ואפילה. לפי אתר דדליין, דל טורו משתף פעולה בפרויקט עם חברת ג'ים הנסון (החברה שהקים ממציא "החבובות"), המוסיקאי ניק קייב (כן, ה-ניק קייב, שאגב כתב גם את התסריט להפקה המחודשת של העורב) ועם המתקנים של חברת מקינון וסונדרס (שעבדו גם על חתונת הרפאים של טים ברטון ומר שועל המהולל של ווס אנדרסון). מארק גוסטבסון והמאייר המופלא גריס גרימלי נבחרו לביים את הפרויקט על בסיס תסריט שנכתב על ידי מת'יו רובינס, עימו דל טורו שיתף פעולה פעמים רבות. לדברי דל טורו, בתחילה תכנן לביים את הפרויקט בעצמו, אבל מחויבויותיו הרבות לא אפשרו זאת. לפיכך בחר בגרימלי, שהמהדורה היפהפייה של הספר אותה אייר ב-2002 הייתה מקור ההשראה לפרויקט, ובגוסטבסון, שהיה אחראי על האנימציה במר שועל המהולל.

מי שקראו את הספר המקורי של קולודי, הרפתקאות פינוקיו, יודעים כיצד העיבוד של דיסני עידן את הסיפור והפך אותו למעט יותר ידידותי לילדים. דל טורו, ככל הנראה, לא מתכוון לטרוח הרבה על עידונים מסוג זה. דל טורו מסר לאתר דדליין כי דמויות ורגעי מפתח כבר עוצבו, וכי הם כבר יודעים כבר מה תהיה האווירה והתחושה הכללית של הסרט. עוד הוסיף הבימאי והמפיק כי הוא מאמין שגיבשו את הצוות הנכון לעבודה ושיקפיד להתעדכן על בסיס שבועי ואפילו יומי בהתקדמות הפרויקט.

"בגרסא שלנו ל'פינוקיו', הפיה הכחולה היא באמת רוח של ילדה מתה. לפינוקיו יש רגעים מוזרים של חלומות מוחשיים הגובלים בהזיות, עם ארנבים שחורים. הלוויתן שבולע את פינוקיו, הוא למעשה דג גדול, דבר שמאפשר מימדים ועיצוב יותר קלאסיים. המצבים הבעייתיים אליהם נקלע פינוקיו כוללים גם מספר חוויות שמסכנות את חייו, הרבה יותר רגעים מורטי עצבים."קונספט ארט להרפתקאות פינוקיו של דל טורו - הספרייה הפנטסטית

"הרעיון הוא לא לגרום שום דבר שירגיש חסר הצדקה, כי הסיפור עצמו מכיל רגעים של קומדיה ושל יופי. פינוקיו הוא אחת הדמויות הקלאסיות, והטוהר והתום שלו מאפשר לו לשרוד בנוף העגום של שודדים ובריונים, ולהגיח מן האפילה מבלי שנפשו תצולק."

"מוכרחה להיות אפלה בכל מעשייה או נרטיב לילדים על מנת שיעבדו, משהו שהאחים גרים, הנס כריסטיאן אנדרסן ודיסני הבינו. אנחנו נוטים לבקר את סרטי דיסני, אבל הרבה מאוד אנשים שוכחים כמה מטרידים יכולים להיות הסרטים הטובים באמת של דיסני, כולל הילדים שהופכים לחמורים ב-'פינוקיו'. מה שאנחנו מנסים לעשות, הוא להציג פינוקיו שיותר נאמן לזה שקולודי כתב, שהוא יותר סוריאליסטי ומעט יותר אפל מכפי שראינו עד כה.

העבודה על פינוקיו של דל-טורו מתוכננת להתחיל בהמשך 2011, ויכול להיות שהסרט יעלה לאקרנים בסוף 2012 או בתחילת 2013.

הידיעה בדדליין

הידיעה בסקרין רנט

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.