בני החורין הקטנים – The Wee Free Men

ספטמבר 8, 2010

בני החורין הקטנים - טרי פרא'צט - עולם הדיסק - הספרייה הפנטסטית

בני החורין הקטנים ראה אור ב-2003, והינו החלק הראשון בטרילוגיה אותה כתב טרי פראצ'ט. כרבים מספריו של פראצ'ט, גם טרילוגיה זו מתרחשת בעולם הדיסק. ספרי הטרילוגיה כוללים את:

1) בני החורין הקטנים (The Wee Free Men)

2) כובע מלא שמיים (A Hat Full of Sky)

3) חרש החורף (Wintersmith)

הטרילוגיה מגוללת את סיפורה של טיפאני אייקין, ילדה  צעירה, בעלת נפש חופשייה, מוח חד ואומץ רב. כאשר טיפאני, מראה גם ניצנים של כוחות כישוף, היא נשלחת להתחיל בהכשרתה להפוך למכשפה. בכל ספר היא מתגוררת עם מכשפה אחרת באזור, ממנה היא לומדת את רזי המקצוע, אשר מסתבר כוללים בעיקר הרבה מטלות בית ושיעורים בחוכמת חיים ובתובנות יותר מאשר כישוף.

תקציר הספר:

הסיפור בבני החורין הקטנים, מתחיל כאשר אחיה הקטן של טיפאני נחטף על ידי מלכת הפיות לארץ הפיות וטיפאני יוצאת למסע להצילו. בדרך היא מכירה את הנאק מאק פיגלים – יצורים קטנים כחולים מרוב קעקועים ואדומי שיער. בנוסף, הם חמי מזג, שתיינים, שקרנים ובעיקר מזכירים סקוטים גמדיים. יותר מכל הם מוכשרים בלחימה, בהסתננות ובגניבה של כל דבר שאינו מחובר למקומו; ובעצם גם מה שכן מחובר למקומו. הם מאמינים שהם מתים, ולכן בסוף מותם הם ישובו לחיות. בסוף הסיפור טיפאני הופכת להיות הקלאדה הזמנית שלהם (האימא של השבט).

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.