הספרייה הניידת ממריאה (ועוד הרפתקאות)

יוני 1, 2019

 

הספרייה הניידת ממריאה - ציפור פרומקין - הספרייה הפנטסטית

הספרייה הניידת ממריאה (ועוד הרפתקאות) מאת ציפור פרומקין הוא הספר הראשון של הוצאת צילי

לא קורה בכל יום שבמדור קליטת הספרים של הספרייה הפנטסטית מגיע ספר פנטזיה חדש על… ספרייה קסומה. אבל זה בדיוק מה שקרה השבוע, כש"הספרייה הניידת ממריאה (ועוד הרפתקאות)", ספרה החדש של ציפור פרומקין הגיע אלינו. בתחילה, אני מודה, קיבלנו את הספר עם מידה לא מבוטלת של חשד. אחרי הכול, לא כל ספרייה שמתיימרת להיות קסומה, אכן כזאת. אבל כנראה שהפעם זה הדבר האמיתי.

כבר במבט ראשון, ספר הביקורים של הוצאת צילי נראה אחרת. באנגלית נהוג להגיד "אל תשפוט ספר לפי כריכתו", אבל המציאות היא שאפשר ללמוד לא מעט על ספר, על איכותו ועל העומדים מאחוריו, ע"י בחינה קצת יותר מנוסה ומדוקדקת של הכריכה. כך, למשל, ניכר שמאמצים ניכרים הושקעו על מנת להפיק את הספר בצורה המיטבית. העיצוב, החומרים, הפונטים. הכול מעיד על הפקה מושקעת להפליא. אבל מה לגבי התוכן?

למרבה השמחה, קריאה בכמה עשרות העמודים הראשונים העלתה שגם בתוכנו, "הספרייה הניידת" הוא חגיגה אמיתית. הכתיבה של פרומקין אמנם במשלב גבוה, אבל נעים. הסיפור עצמו קולח, מלא הומור ושנינות, ובוודאי יתאים גם למבוגרים/ות שרוצים לצאת לעוף על כנפי הדמיון.

 

תקציר העלילה

בוקר אחד קמים תושבי העיר X ומגלים שבעירם מסתובבת ספרייה ניידת בלי שום אדם במושב הנהג, והספרים שבה… חיים! שנים רבות הייתה הספרייה שקועה בשינה בקצהו של מגרש גרוטאות, עד שהעירו אותה ילדה סקרנית בשם סופי, ודודתה עדה. עכשיו היא לא רק ספריית השאלה אלא גם אמבולנס לספרים במצוקה, ויחד עם סופי ועדה היא יוצאת למשימות הצלה ולהרפתקאות מפחידות ומצחיקות, מותחות ומרנינות, שאבה עמוקה לספרים מפעמת בכולן.

שני ספריה הקודמים של ציפור פרומקין, "ריקי ליוו דבוקה לכסא!" ו"קצה העולם", ראו אור בהוצאת טל-מאי.

 

על ההוצאה

את הוצאת צילי הקימה פרומקין יחד עם המתרגמת והעורכת לי עברון, מתוך אהבה גדולה לספרי ילדים ונוער. את עטיפת הספר, וכן את הלוגו של ההוצאה, איירה ועיצבה לירון כהן. העובדה שהספר הראשון של ההוצאה הוא "הספרייה הניידת", אותו כתבה פרומקין וערכה לי, לא מקלה על המצב. בדרך כלל, כותבים שמקימים הוצאה פרטית בשביל להוציא את ספרם כמו שהם רוצים, אינם חדשות טובות. לרוב התוצאה… לוקה בחסר, אם יורשה לי להגיד. אבל דווקא כאן, בולט ההבדל בין ספרה של פרומקין לאחרים מסוגו. זה האחרון, כנראה באמת שווה קריאה.

 

הספרייה הניידת ממריאה ועוד הרפתקאות
מאת: ציפור פרומקין
הוצאה: צילי – הוצאה לאור (2019)
184 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.