חנות הספרים של המכשף הרשע – דיליה שרמן

ספטמבר 6, 2018

חנות הספרים של המכשף הרשע - דיליה שרמן - הספרייה הפנטסטית

חדש בהוצאת עוץ, ובדיוק בזמן לפסטיבל אייקון 2018, בו תתארח הסופרת דיליה שרמן, יוצא ספרה – חנות הספרים של המכשף הרשע!

דיליה שרמן היא סופרת פנטזיה אמריקאית, וככל הנראה אורחת הכבוד הפחות מוכרת מבין השלוש שצפויות להתארח השנה בפסטיבל אייקון ה-21 למדע בדיוני ולפנטסיה. מה טוב, אם כך, שבדיוק בזמן לפסטיבל יזכה קהל חובבי הפנטזיה בישראל לטעימה ראשונה מיצירותיה של המחברת, בעברית. בנוסף לשרמן צפויות להגיע לפסטיבל אלן קושנר (על חוד הסיף – גרף 2017) ואן לקי (יושרה שניונית והמשכיו – הוצאת סיאל (2015).

כפי שלמדנו לצפות מגילי בר-הלל סמו, המקימה, העורכת הראשית והמו"ל של הוצאת עוץ, "חנות הספרים של המכשף הרשע" צפוי להיות ממתק אמתי. מהצצה חטופה, הספר, שתורגם לעברית על ידי יעל אכמון (כמו ספרים ז'אנריים רבים מספור), אכן כזה. "חנות הספרים" מגיע אלינו מהר יחסית. הוא יצא במקור בארה"ב ב-2016, והוא העדכני ביותר ביצירותיה של המחברת. זה נחמד. משמעות הדבר שלקוראים שייהנו מן הקריאה צפוי מסע מהנה אל ספרי העבר של שרמן, וניתן לקוות שגם הם יתורגמו לעברית ויעשו עלייה.

 

תקציר העלילה

ספרי המכשף הרשע

בבעלות זכריה סמולבון

ספרים משומשים, מפות, היסטוריה מקומית,

ספרות ספקולטיבית, תורת הנסתר.

שעות הפתיחה: במזל או בתיאום מראש

ימי שישי עד ראשון ממאי עד ספטמבר

כשניק רנאר בורח מבית דודו המתעלל, הוא מגיע אל חנות ספרים מוזנחת של זקן תימהוני אשר מתעקש להציג את עצמו בתור המכשף הרשע סמולבון. האם הזקן יותר משוגע, או יותר מסוכן? נראה שניק התגלגל מהפח אל הפחת, וכעת הוא כלוא בביתו של “המכשף” ונאלץ לנקות ולבשל עבורו – הזקן קורא לזה “להיות שוליה”.

לניק אין חבר בעולם. אבל עומדת להיות לו חברה חדשה. היא תעזור לו להתמודד עם המכשף, עם חבורת אופנוענים מכושפת שרודפת אחריו, ואפילו עם עברו האומלל. יש רק עניין קטן: החברה הזאת לא אנושית. היא חנות ספרים.

קצת על המחברת

דיליה שרמן נולדה בטוקיו שביפן וגדלה בעיר ניו יורק. חלק משמעותי מראשית חייה הועבר בכיתות לימוד משני צידיהן. יש לה דוקטורט בלימודי הרנסנס מאונירסיטת בראון, והיא לימדה באוניברסיטת בוסטון ובנורת'איסטרן, עד שהבינה שהיא מעדיפה לעורך ולכתוב. בעקבות אהבתה להיסטוריה ולמסעות, היא ממקמת את סיפוריה בתקופות ובמקומות רבים.

כיום מתגוררת דיליה עם אשתה, הסופרת אלן קושנר בניו יורק, בדירה עם המון ספרים והרבה יותר מדי פיסות נייר משוטטות. בניגוד לסופרים ולסופרות רבים, שאוהבים להסתגר ולהתבודד, דיליה היא סופרת חברתית וחברותית ויכולה לעבוד בכל מקום – מה שטוב, כיוון שהיא אוהבת לטייל, ואם היא לא הייתה יכולה לכתוב בטיסות ובבתי קפה, לעולם לא הייתה מצליחה לסיים משהו.

קראו את הפרק הראשון של חנות הספרים של המכשף הרשע – עכשיו בספרייה הפנטסטית!

בקרו באתר הבית של דיליה שרמן

חנות הספרים של המכשף הרשע
The Evil Wizard Smallbone
מאת דיליה שרמן (Delia Sherman)
מאנגלית: יעל אכמון
הוצאת עוץ (2018)
295 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.