פסטיבל אייקון ה-21 – מה מצפה לכם

ספטמבר 17, 2017

פסטיבל אייקון 21: תרבויות - כנסי פנטזיה ומד"ב הספרייה הפנטסטית

10,000 חובבי מדע בדיוני ופנטזיה צפויים להשתתף בפסטיבל אייקון בחול המועד סוכות

פסטיבל אייקון – אירוע הדגל השנתי של חובבי המדע הבדיוני, הפנטזיה ומשחקי התפקידים, יתקיים השנה סביב הנושא "תרבויות". הפסטיבל, שמאורגן על ידי האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה והעמותה למשחקי תפקידים בישראל, מתקיים זו השנה ה-21 ברציפות, וצפויים להשתתף השנה כ-10,000 חובבי הז'אנר מכל הגילאים.

 

מה מצפה לכם

התוכנית כוללת השנה כ-400 אירועים, ביניהם: מופעים, אירועים לילדים ולנוער, אירועי חוצות, תחרות תחפושות, הקרנות בכורה של סרטים, הרצאות על פנטזיה, מדע בדיוני ומדע פופולרי, משחקי תפקידים, משחקי לוח וקלפים, סדנאות כתיבה, סדנאות יצירה לכל המשפחה, שעשועונים, השקות חגיגיות של ספרים ומשחקים ועוד. הפסטיבל מוסיף להשקיע בתוכן ישראלי מקורי, ויעלה בו המחזמר המקורי החדש "עד סוף העולם". כמו כן, שתי רצועות תוכן חגיגיות יציינו, השנה, מועדים משמעותיים בהיסטוריה של הז'אנר: 20 שנה לסדרת הארי פוטר ו-20 שנה לסדרה המיתולוגית "באפי קוטלת הערפדים".

הפסטיבל משלב תכנים אקדמיים לצד פעילויות שפונות לקהילות החובבים. כחלק מתוכנית אירועי המדע הפופולרי יארח הפסטיבל את מיטב החוקרים ממגוון אוניברסיטאות ומכונים להרצאות ולפאנלים. בנוסף, הרצאות רבות יוקדשו לז'אנר בתחומי הספרות, הקומיקס והאנימה, הטלוויזיה והקולנוע.

כבכל שנה, יתקיימו בפסטיבל עשרות אירועי משחקי תפקידים שולחניים וחיים שיעבירו מיטב המנחים בארץ. שחקנים ותיקים וחדשים, צעירים ומבוגרים כאחד, ימצאו שפע של פעילויות מסקרנות, מרחיבות דעת ומהנות. להנאת דור העתיד (ולהקלה על דור ההווה), יפעל מתחם מיוחד עם הפעלות לילדים כל בוקר, בלובי סינמטק תל אביב.

 

פרסים ספרותיים

למי שלא מכיר היטב את האירוע, אייקון עומד מאחורי שניים מן הפרסים הנחשבים ביותר בז'אנרים הפנסטיה והמדע הבדיוני. אחד מאותם פרסים הוא ה"גפן" – תחרות בסגנון פרס הוגו העולמי שבה מתמודדות היצירות שפורסמו בשנה החולפת בשפה העברית. ההצבעה לפרס תיערך במהלך הפסטיבל, ובין המצביעים יוגרלו פרסים יקרי ערך – כולל מכשיר קינדל. למידע נוסף בקרו באתר פרס גפן: Geffen.sf-f.org.il.

הפרס השני הוא פרס עינת, על שם עינת פלג ז"ל, המחולק בתום תחרות כתיבת סיפורים קצרים למבוגרים ולנוער.

 

יריד דוכנים ענק

מבקרי הפסטיבל ימצאו גם את יריד הדוכנים הגדול מסוגו בישראל למדע בדיוני, פנטזיה ומשחקי תפקידים, וכן מתחם התנסות חווייתי במשחקי תפקידים ואזור התרועעות הכולל ספריית השאלה ענקית של משחקי לוח וקלפים. בין שלל האירועים אנו מזמינים אתכם לצפות במופעי חוצות, לבקר במתחם ההשקות שבו יוצגו לראשונה ספרי מדע בדיוני חדשים, ולהתארח למשקה קר בפונדק בסגנון ימי הביניים, שלצדו זירת קרבות ראווה. מדי לילה יוקרנו סרטי מדע בדיוני ופנטזיה חדשים בחינם.

 

מי, מה, מתי

הפסטיבל יתקיים בימים ראשון-שלישי, 10-8 באוקטובר, ברחוב הארבעה בתל-אביב – בסינמטק תל אביב, מתחם אשכול הפיס ותיכון עירוני א'.

למידע נוסף ולהזמנת כרטיסים מראש בקרו באתר הפסטיבל: www.icon.org.il.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.