אדם האבן – קורנליה פונקה

מאי 10, 2013

אדם האבן - עולם המראה - הספרייה הפנטסטית

מעשייה הופכת למציאות ב"אדם האבן", הספר הפותח את סדרת "עולם המראה", מאת הסופרת קורנליה פונקה

בקושי שבועיים עברו מאז סיפרנו לכם על הפרויקט החדש והמרתק של סופרת הפנטסיה, קורנליה פונקה, וכבר מסתבר שסדרת הספרים, "עולם המראה", בדרך אלינו! נראה שבשנים האחרונות ספריה של פונקה יוצאים בעברית בקצב מסחרר של כמה ספרים בכל שנה, ואנחנו בספרייה בין האחרונים שיתלוננו על כך! אם יש משהו שמאפיין את ספריה של פונקה, זהו הדמיון העשיר עד להתפקע שקורן מכל אחד ואחד מהם. כעת, צפוי לצאת "אדם האבן" (Reckless, באנגלית), הספר הראשון בסדרה, והוא נשמע מבטיח למדי.

מהו עולם המראה

סדרת "עולם המראה" מתרחשת בעולם פנטסטי המזכיר באווירתו את סיפורי האחים גרים. בהתאם, הוא מתרחש בתקופה המקבילה למאה ה-19. ג'ייקוב רקלס, גיבור הספרים, עובר מבעד למראת קסמים ומוצא עצמו בעולם אחר, עולם קסום. אלא שבניגוד לממלכות פנטסיה רבות אחרות, העולם שמבעד למראה אינו כה מסביר פנים לזרים המבקרים בו. עם יושביו נמנים מכשפות קניבליות עם חיבה לבשר ילדים, עוגים מטילי אימה, פיות אפלות שלחשיהן מסוכנים כמו קסמן המהפנט, והגויל שיכולתם להפוך את עורו של אדם לאבן במגע בלבד.

עלילת אדם האבן (מגב הכריכה)

לא כל האגדות מסתיימות באושר ועושר…

מאז ילדותו נוהג יאקוב לברוח לעולם הקסום שמעבר למראה, שם הוא מוכּר כצייד אוצרות מוכשר. עד שיום אחד אחיו ויל עובר בעקבותיו אל העולם האחר והכול מסתבך. כישוף נורא של פיה אפלה מוטל על האח הצעיר והופך את עורו לאבן. כעת על צייד האוצרות למצוא את הדבר היקר מכול – התרופה שתציל את אחיו. אבל בארץ הנשלטת בידי קסמים ולחשים, הוא יזדקק לכל החכמה, לכל האומץ ולכל המזל שיוכל לגייס.

הרפתקה אפלה ומהפנטת המתרחשת בעולם חדש־ישן, שבו אגדה היא המציאות.

ספריה של פונקה הם כמעט תמיד חגיגה של פנטסיה ודמיון. "אדם האבן" נשמע כה מבטיח, בין השאר, מפני שהוא מסמן את שובה של המחברת לכתיבת סדרה; ובניגוד לסופרים רבים מדי בימינו, היא אינה ידועה ככותבת סדרות… ובכן, סדרתית. רבים מספריה הפופולריים ביותר עומדים בפני עצמם, פשוט משום שסיימה לספר אותם. לפיכך, אם מחברת טרילוגיית "לב של דיו" ראתה לנכון לכתוב סדרה נוספת, כנראה שיש לה מה לספר לנו, ואנו אוהבים סיפורים שמסופרים מרצון ולא מצורך או משיקולים אחרים.

בואו לקבל טעימת קריאה מתוך אדם האבן

בקרו בעמוד של אדם האבן בפייסבוק

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.