הקמע – קאזו קיבואישי

ספטמבר 19, 2012

הקמע: שומרת האבן - קאזו קיבואישי - הספרייה הפנטסטית

"שומרת האבן" הוא הראשון בסדרת "הקמע" של קאזו קיבואישי – מסדרות הקומיקס המצליחות בעולם.

קהל חובבי הקומיקס בישראל סבל לאורך השנים מקשיים רבים. המדיה, כפי שאפילו שמה מרמז, נתפסת בעיני רבים עד היום כ-"לא-רצינית". חנויות המתמחות בקומיקס הן מועטות בארץ, מה שהצריך חובבים להתבסס על הזמנות מחו"ל, ומצבם של יוצרי קומיקס ישראלים… מאיפה להתחיל? חוץ מאפצ'י קטן בשנות השמונים של האלף הקודם, קומיקס בעברית היה כמעט בגדר טאבו, וגם היום נשאר עוד הרבה להתקדם בנושא. יחד עם זאת, בשנים האחרונות נצפות מגמות מעודדות. אחת מהן, היא הבחירה של הוצאות מרכזיות בישראל לתרגם מותגי קומיקס מובילים לעברית ולשווק אותם בחנויות ספרים. התרגומים הנ"ל פותחים את עולם הקומיקס בפני קהל צעיר ורחב יותר מאי-פעם ומהווים צעד חשוב בקבלת הלגיטימציה של הענף בארץ. "שומרת האבן" של קאזו קיבואישי הוא דוגמה מצוינת למגמה הזאת.

סביר להניח שביקורת על הקומיקס תפורסם בהמשך, אבל בינתיים אני יכול לציין שהוא נראה מושקע וטוב. סגנון הציור של הדמויות אינו מן החביבים עליי, בלשון המעטה, אבל הרקעים נראים מצוין ותורמים מאוד לאווירה האפלולית המאפיינת את העלילה. כמו כן, נראה מבטיח השילוב שבין טכנולוגיה והעל-טבעי, הפנטסיה והמדע הבדיוני. אז, על מה העלילה? בבקשה:

מגב הספר

אבא של אמילי ונאבין נהרג בתאונה, אימא שלהם מנסה להתחיל איתם חיים חדשים בבית ישן מאוד – אבל אז היא נעלמת באופן מסתורי.

דרך דלת קטנה במרתף, אמילי ונאבין עוברים לעולם מקביל, ובו מפלצות קטלניות, יצורים מוזרים, רובוטים משונים וארנב מופלא אחד. שם הם גם מוצאים את הקמע.

הקמע יעזור להם להתגבר על סכנות.

הקמע יגלה להם את כוחם האמיתי.

הקמע יוביל אותם להחלטה שתשנה את עולם לנצח.

"כתר" גאה להביא את הסדרה המופלאה של קאזו קיבואישי לקרוא הישראלי.

הספר השני, "קללת שומרת האבן" – בקרוב!

לבני 8 ומעלה

חשוב עוד לציין כי "שומרת האבן" הנו הכרך הראשון בסדרה, ועל כן אינו מציע סיפור סגור העומד בפני עצמו. אבל אם אתם אוהבים קומיקס, וחשקה נפשכם בסדרה בעברית, שווה לכם לפחות לחפש ולבדוק אותו על המדף.

האתר הרשמי של הקמע (אנגלית)

הקמע: שומרת האבן

קאזו קיבואישי

הוצאת כתר (עברית 2012)

עריכת תרגום מאנגלית: דיטה גוטמן

188 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.