הספירה לאחור – 2022 (Moonfall)

ינואר 26, 2022

הבמאי רולנד אמריך שב עם "הספירה לאחור", סרט מדע בדיוני משעשע על סוף העולם

הבמאי רולנד אמריך בנה לעצמו במרוצת השנים מוניטין של מלך סרטי האסונות. במקביל, אמריך גם אינו זר לסרטי מדע בדיוני, עם רשימת שוברי קופות ארוכה ומרשימה. בין סרטיו: "ירח 44", "חייל אוניברסלי", "סטארגייט", "היום השלישי", "גודזילה", "היום שאחרי מחר" ו"היום השלישי: התחדשות". הפעם, שב הבמאי עם "הספירה לאחור", סרט עתיר תקציב, המשלב אסונות ומדע בדיוני.

הפקת הענק החדשה של אמריך מזמינה את הצופים למסע מסוכן בעל סיכויי הצלחה קלושים, במרוץ נגד הזמן למנוע את הכחדתו של כדור הארץ. הסרט מתהדר בצוות שחקנים מרשים, הכולל את: האלי ברי, פטריק וילסון, ג'ון ברדלי, מייקל פנה ודונאלד סאת'רלנד. מה שנחמד לגבי ההפקה החדשה, הוא שנראה כי "הספירה לאחור" לא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות. מן הטריילרים שהופצו במסגרת מסע הפרסום, ניכר כי מחלקת השיווק בחרה להדגיש את הצד ההומוריסטי של הסרט. מהבחינה הזאת, השחקן הבריטי, ג'ון ברדלי ווסט, בוגר "משחקי הכס", מספק בטריילרים הופעה מרשימה בתפקיד הליצן שבחבורה. התפקיד מתאים לו כמו כפפה ליד, למרות שהוזמן לקאסט כדי להחליף את ג'וש גאד, המנוסה ממנו בתפקידים קומיים.

זהו שינוי כיוון מסקרן ומרענן עבור אמריך, ואולי דרכו ללעוג קצת על ז'אנר סרטי האסונות ואגב כך, על עצמו. ההומור עצמו מזכיר בסגנונו את זה של סרטי מארוול וגדוש בסרקזם ודיאלוגים שנונים.

"הספירה לאחור" מסמן מגמה חדשה ומעניינת בהוליווד. הוא בין הסרטים הראשונים שהופקו לאחר פרוץ הקורונה. זאת בניגוד לסרטים שהופקו טרם התפרצות הקורונה, ומצאו עצמם מול מצב בלתי אפשרי, בו בתי הקולנוע סגורים, או פשוט ריקים מאדם. כל זאת לא מנע מן הסרט להתברג כאחד הסרטים העצמאיים היקרים ביותר שהופקו אי פעם, עם תקציב של 146 מיליון דולר. ניתן לקוות שהפרויקט החדש של אמריך יצליח בקופות, למרות הקורונה והאומיקרון. אם לא, יכול להיות שבאופן סימבולי למדי, הוא יתחיל את הספירה לאחור עד שגם הוליווד תיפול קורבן למגיפה.

תקציר העלילה

כוח מסתורי מזיז את הירח ממסלולו ומוביל אותו לקראת התנגשות קטלנית עם כדור הארץ. בעוד הספירה לאחור להשמדת העולם מורה על שבועות בודדים לפני ההתנגשות, ג'ו פאולר, מומחית של NASA  ואסטרונאוטית לשעבר, משוכנעת שיש בידה את הפתרון למנוע את הקטסטרופה ולהציל את האנושות. יחד עם בריאן הרפר, אסטרונאוט נוסף, ואיש תאוריות קונספירציה בשם קיי.סיי האוסמן, היא יוצאת לשכנע את הרשויות לאפשר לה לטוס לחלל ולמנוע את ההתנגשות. המסע של הגיבורים הלא טיפוסיים הללו לחלל, בו הם משאירים מאחור את יקיריהם, יחשוף בפנינו שהירח הוא אינו מה שחשבנו.

"הספירה לאחור" (באנגלית Moonfall)

ארה"ב, 2022

בכורה מתוכננת: 4 לפברואר, 2022

124 דקות

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.