הנוסעים – סרט מדע בדיוני

יולי 28, 2021

הנוסעים - סרטי מדע בדיוני - הספרייה הפנטסטית

כשהמין האנושי עומד בפני סכנת הכחדה, קבוצת בחורים ובחורות נשלחת לאכלס כוכב מרוחק.

קולין פארל שב למדע הבדיוני (לאחר שכיכב בעיבוד המחודש והנשכח של "זיכרון גורלי"), והפעם ב"הנוסעים" (Voyagers)' סרט שנראה כמו גרסה של "בעל זבוב בחלל". נראה שהסרט מבקש להראות שאפשר להוציא את האנושות מכדור הארץ ולהציל אותה, אבל אי אפשר להציל אותה מעצמה.

תקציר העלילה

כשהמין האנושי עומד בפני סכנת הכחדה, קבוצת בחורים ובחורות נשלחת לאכלס כוכב מרוחק. במהלך המסע מגלה הקבוצה את הסודות מאחורי המשימה שלה ומתחילה לפקפק בכל הערכים שעליהם חונכה. עם הספק עולים בהם לראשונה גם יצרים של תשוקה, פחד ותאבה לכוח, והמשימה שלהם מקבלת תפנית חדשה.

הבמאי ניל ברגר ("מפוצלים", "אפסייד" ו"ללא גבולות") מקבץ לסרט אחד את השחקנים הצעירים הבולטים של ימינו, בינם לילי רוז-דפ, טאי שרידן ופיון ווייטהד, ומציג בפנינו מעשיית מדע בדיוני סוחפת ורומנטית שטומנת בחובה רעיונות מפתיעים אודות העולם והזמן בו אנו חיים.

מילת אזהרה לגבי "הנוסעים"

מגיפת הקורונה עשתה שמות בכל העולם ופגעה בהרבה תחומים. בין השאר היא פגעה בענף הקולנוע, שהושבת תקופה ארוכה ועדיין לא הצליח להתאושש. כעת, עם גל נוסף של המגיפה, ישנו החשש כי בתי הקולנוע ברחבי העולם ייסגרו שוב. אחת מהבעיות שהמגיפה יצרה, היא חוסר אחידות בזמן היציאה של סרטים שונים במקומות שונים בעולם. כך יצא ש"הנוסעים" יצא באופן עקרוני כבר באפריל, אבל מגיע אלינו בישראל רק עכשיו.

לכן, בבואנו לשקול האם ללכת לצפות בסרט, עומדים לרשותנו אתרי ביקורות מרחבי העולם, שהמפורסם בהם, הוא ככל הנראה, Rotten Tomatoes. אם להאמין לאגרגטור הביקורות הידוע, "נוסעים" זכה לקבלת פנים צוננת יותר מן החלל: 22% בקרב המבקרים ו-55% בקרב הצופים. יש גם לא מעט צופים שכתבו כי נהנו מן הסרט. השאלה היא רק האם אתם רוצים להצטרף לניסוי…

ניל ברגר – במאי, תסריטאי ומפיק

ביים את הלהיטים הקופתיים "אפסייד" (הרימייק האמריקאי ל"מחוברים לחיים"), "מפוצלים" (הסרט הראשון בטרילוגיית סרטי הנוער המצליחה) ו"ללא גבולות" (בכיכובו של ברדלי קופר).

סרטיו העלילתיים הראשונים "אמן האשליות" , בכיכובו של אדוארד נורטון ו"בני מזל" (בכיכובם של טים רובינס, מייקל פנה ורייצ'ל מק'אדמס) זכו לשבחי המבקרים והוקרנו בהצלחה ברחבי העולם.

סרט הביכורים שלו, הסרט התיעודי "ראיון עם מתנקש" הוקרן באינספור פסטיבלים וזכה לשלוש מועמדויות לפרסי "הרוח העצמאית".

לילי רוז-דפ "סלה"

בתם של ג'וני דפ וונסה פאראדי. דוגמנית ושחקנית שהופיעה בסרטים "המלך", הדרמה הצרפתית "גבר נאמן", "פלנטריום" לצידה של נטלי פורטמן ו"הרקדנית".

פין וייטהד "זאק"

כיכב ב"דנקירק" של כריטסופר נולאן, הפרק "בנדרסנאץ'" בסדרה "מראה שחורה" ובסרטים "טובת הילד" ו"Port Authority'".

קולין פארל "ריצ'רד"

כוכב הסרטים "ברוז'", "הג'נטלמנים", "אלמנות", "מיאמי וייס", "איך להפטר מהבוס", "תא טלפון",  "השתול", "אלכסנדר" ו"דו"ח מיוחד". זכה לשבחים על הופעותיו בצמד הסרטים של הבמאי היווני יורגוס לנטימוס – "הלובסטר" ו"איך לצוד אייל קדוש".

ארה"ב. 2021.

110 דקות. דובר אנגלית. מתורגם לעברית.

מופץ בבתי הקולנוע החל מתאריך – 29.7.21

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.