הנסיך האכזר – ספר חדש של הולי בלק

יוני 16, 2021

סופרת הפנטזיה האהובה הולי בלק חוזרת עם "הנסיך האכזר", הספר הראשון בטרילוגיית "בני הערפל"

הולי בלק, סופרת הפנטזיה והנוער לא זרה לעולם הפיות. ספרה הראשון, Tithe (מעשר, או מנחה. לא תורגם לעברית) היה פנטזיה אורבנית שעסקה בחצר הפיות, וגם סדרת "ספיידרוויק" ששיגרה אותה לתהילה נסובה סביב העולם הקסום הנסתר מן העין. במרוצת השנים, למרות שנשארה בגבולות ז'אנר הפנטזיה, כתבה על היבטים אחרים בו, כגון קללות, (סדרת "מפעילי הקללות", הוצאת גרף), קסם (סדרת "מגיסטריום", הוצאת כנרת זמורה דביר), ערפדים (The Coldest Girl in Coldtown, לא תורגם לעברית), מעשיות (בשלל סיפורים קצרים) ועוד.

היה נפלא לגלות שהקריירה של בלק לא הסתיימה עם תום סדרת "ספיידרוויק", כפי שקורה לסופרים רבים שנלכדים בעולם הבדיוני שהביא להם הצלחה. ובכל זאת, כיף לשוב איתה לעולם הפיות, ועוד במסגרת סדרת ספרים חדשים שמתורגמת לעברית. זה מביא אותנו אל "הנסיך האכזר", הספר הראשון בטרילוגיית "בני הערפל" (הוצאת מודן). בטרילוגיה זו, כאמור, בלק שבה אל המחוזות המוכרים לה היטב של חצר המלוכה של ממלכת הפיות, וכמובן שגיבורת הסיפור בת השבע-עשרה היא בת אנוש שנקלעה לעולם זה, וכעת צריכה לא רק לשרוד, אלא גם למצוא את מקומה.

סיבה נוספת ש"הנסיך האכזר" מעניין היא, שלא כל ספר של בלק זכה להצלחה זהה, או להצלחה בכלל. יהיה זה רק הוגן להגיד שלא כל ספריה טובים באותה מידה. אבל טרילוגיית "בני הערפל" הציתה מחדש את העניין בסופרת, וזכתה להצלחה הן בקרב הקוראים והן בקרב המבקרים. למעשה, כל נפגעי סדרות הספרים שלא הושלמו ישמחו לדעת שבארה"ב הטרילוגיה כבר ראתה אור בשלמותה (בתוספת ספר רביעי, שמגולל את סיפורו של קרדן, הלוא הוא הנסיך האכזר). יתרון נוסף של עובדה זו, שאנחנו כבר יודעים שהטרילוגיה התקבלה היטב. לקהל הקוראות והקוראים נותר רק להצטרף למסע, עם צאתם של הספרים בעברית.

תקציר העלילה

ג'וד הייתה בת שבע כשהוריה נרצחו והיא ושתי אחיותיה נחטפו אל חצר המלכות הבוגדנית של הפיות. עשר שנים מאוחר יותר, היא משתוקקת להשתייך לאותו עולם שנוא ונורא, שלא ניתן לעמוד בקסמיו. אבל ג'וד היא בת תמותה, ורבים מבני הערפל בזים לבני אדם, במיוחד הנסיך קרדן, בנו הצעיר והאכזר של מלך הפיות.

ג'וד יודעת שכדי להתקבל לחצר המלכות יהיה עליה להתעמת עם יריבה הקטלני והיא מוכנה לעשות זאת ולשאת בתוצאות, גם אם לשם כך תיאלץ להסתבך בתככי הארמון ושקריו ולגלות את האכזריות שבה. כל זה משתנה כשמלחמת אזרחים מאיימת להפיל את חצר המלוכה. בעוד עולמה בוער וסכנה מרחפת מעל ראשיהן של אחיותיה, על גו'ד לכרות ברית מסוכנת כדי להציל את היקרים לה ואת ממלכת הפיות כולה.

הולי בלק היא סופרת ילדים ונוער אמריקנית (ספיידרוויק, מג'יסטריום) וכלת פרס אנדרה נורטון לספרי פנטזיה ומד"ב לנוער. הנסיך האכזר פותח את סדרת בני הערפל שכתבהספרי הסדרה התקבלות בהתלהבות רבה, זכו בשבחי הביקורת תורגמו לשפות רבות וכיכבו בראש רשימת רבי-מכר של הניו יורק טיימס.

בקרו באתר הבית של הולי בלק (באנגלית)

הנסיך האכזר (The Cruel Prince)
סדרת בני הערפל (
Folk of the Air)
מאת: הולי בלק
תרגום מאנגלית: יעל אכמון
הוצאת מודן (2021)
320 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.