פרסי ג'קסון מגיע לדיסני +

מאי 15, 2020

ריק ריירדן ואשתו, בקי, מבשרים על סדרת הטלוויזיה החדשה של פרסי ג'קסון

סדרת ספרי פרסי ג'קסון של סופר הפנטזיה, ריק ריירדן, תזכה לעיבוד חדש. זה סופי.

בדיוק 5 חודשים, על היום, לאחר שדיווחנו לכם על סדרת פרסי ג'קסון אפשרית, מגיעות חדשות משמחות בנושא: היום בחשבון הטוויטר שלו, ריק ריירדן ואשתו, בקי, הודיעו שפרסי ג'קסון מתוכנן להגיע אל דיסני +, שירות הסטרימינג של אולפני העכבר.

פרסי ג'קסון וההודעה המרגשת

https://twitter.com/rickriordan/status/1261008593077374977

במסגרת זו, ריירדן לא חשף מידע נוסף, מלבד מה שנכתב למעלה, אך בהודעה נוספת (ל-Variety, הפעם), ציין הסופר שאכן מדובר בסדרת טלוויזיה:

אנחנו לא יכולים להגיד הרבה יותר, בשלב זה, אבל אנחנו מאוד נרגשים מהרעיון של סדרת לייב-אקשן באיכות הגבוהה ביותר, על בסיס הסיפור של 5 הספרים בסדרת פרסי ג'קסון המקורית, החל מ"פרסי ג'קסון וגנב הברק" בעונה הראשונה.

למי שזקוקים לתזכורת, הסדרה בת 5 הספרים ("גנב הברק", "ים המפלצות", "קללת הטיטאן", "הקרב על המבוך" ו"תקוות האולימפוס") עקבה אחר קורותיו של ילד (חצי-אל, או בלשון הספר "חצוי") בשם פרסי, שנקלע לסדרת מפגשים עם יצורים מיתולוגיים ואלים מהר אולימפוס, ומואשם על ידי מלך האלים, זאוס, בגניבת נשק הברק שלו.

ועבור ברי המזל שהצליחו לשכוח – זהו לא העיבוד הראשון של הספרים. כריס קולומבוס, בזמנו הבמאי המצליח שהופקד גם על הבאתו של "הארי פוטר" למסך, ביים ב-2010 סרט קולנוע על בסיס הספר הראשון. שלא במפתיע, הסרט לו ציפו רבים התגלה כשעמומון חסר-מעוף. גם סרט ההמשך שאיחר לבוא ובויים על ידי ת'ור פרודנטל ב-2013 לא הצליח להציל את המצב. לאור הביצועים הפושרים בקופות, התגובות הפושרות בקרב המבקרים והקהל וגילם המתקדם של השחקנים המרכזיים, הסרט הבא שתוכנן, "קללת הטיטאן", מעולם לא יצא לדרך.

סרטי הקולנוע הופקו על ידי אולפני פוקס המאה ה-20, ולאחר עסקת הענק בה נרכשה פוקס על ידי דיסני, נראה שפרסי יזכה לניסיון נוסף על המסך. פרט מעניין הוא שסדרת הספרים ראתה אור במקור בהוצאת היפריון – ששייכת לדיסני. במובן הזה, הפרנצ'ייז חזר הביתה למקומו הראוי. כיוון שמדובר בפרנצ'ייז שמלכתחילה היה שייך להם, ניתן לקוות שאולפני דיסני יצליחו לחולל את הקסם שלהם ולהעניק לפרסי את מקומו הראוי בפנתיאון התרבותי של המסך. לפחות בכל הנוגע לטכנולוגיה, לתקציבים וכיו"ב, לאחר התמורות שחלו בעולם הטלוויזיה בעשור וחצי האחרונים, ולאחר הצלחתה של סדרה עתירת תקציב כמו "משחקי הכס", אין ספק שהבשילה העת.

כמובן שנוסיף לעדכן אתכם בכל התפתחות.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.