נימונה, מאת נואל סטיבנסון

ינואר 27, 2020

כריכת הספר – הוצאת "עוץ" (2020)

הוצאת עוץ שמחה להציג את הרומן הגפי הראשון שלה: "נימונה", מאת נואל סטיבנסון. ילדים אוהבים קומיקס אבל גם להורים כדאי – כי יש סיפורים שבשבילם שווה להכיר מדיום חדש.

יום אחד מופיעה במאורתו של הנבל שאלאזר שחורלב נערה מתבגרת ונמרצת בשם נימונה, ומודיעה לו שהיא השוליה החדשה שלו. שחורלב המתבודד לא מעוניין בעוזרים, אבל עד מהרה מתברר שלנימונה יש יכולות יוצאות דופן שעשויות לסייע לו במעשי הרשע: היא יכולה להחליף צורה לכל חיה, אמיתית או דמיונית, וללבוש מראה של כל אדם, חי או בדיוני.

תחילה במעשי קונדס קלילים, ובהמשך בפעולות יותר ויותר נועזות כנגד האביר חלציפז ו"המכון" אשר שולט מאחורי הקלעים בממלכה, מתפתח הקשר בין שחורלב לנימונה ונחשפים סיפוריהם. אגב כך עולות שאלות כגון: מי היא נימונה אמיתית – האם ילדה, יצור קסם או מפלצת? ואם לא היא המפלצת, מיכ כן? ובכלל, מיהם הרעים ומי הטובים? והאם אפשר לאהוב גם את מי שפגע בנו?

הספר, שהתחיל כפרויקט גמר של נואל סטיבנסון בלימוי האמנות והתפתח למדור באינטרנט, היה מועמד לשללל פרסים, הן בתחום הספרות והן בתחום הקומיקס: פרס הספרים הלאומי של איגוד מוכרי הספרים האמריקאי (National Book Award), פרס אייזנר, פרס נבולה ועוד. קשה להגדיר אם מדובר בפנטזיה או מדע בדיוני, שכן הספר מתאר מציאות שיש בה גם מחשבים וגם דרקונים, גם אולפני טלוויזיה וגם קרבות אבירים. סטיבנסון היטיבה להדגים בו כיצד אפשר לנצל את המדיה הגרפית כדי לרקום סיפור שיש בו לא רק בידור ופעולה, אלא גם חתרנות פוליטית ועומיקים רגשיים שוברי לב.

כך היה "נימונה" לאחד הספרים שתרמו לביסוס הרומן הגרפי כסוגה לגיטימית ואף מומלצת. הספר היה רב מכר וצבר מועמדויות כמעט לכל פרס אפרי, הן בתחום הקומיקס והן בתחום הספרות. כיאה לרב מכר שכזה, זכויות העיבוד למסך הגדול נרכשו על ידי דיסני, שהוגיעו לאחרונה שהסרט מיועד לינואר 2022.

עמוד הספר באתר ההוצאה

נימונה
מאת: נואל סטיבנסון
הוצאת עוץ (2020)
לגילים: 11-12 ומעלה, ולמבוגרים
מאנגלית: גילי בר-הלל
264 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.