מועצת הציפורים (The Conference of the Birds) – המעון של מיס פרגרין 5

ינואר 4, 2020

מועצת הציפורים כריכת הספר - הספרייה הפנטסטית

"מועצת הציפורים" (שם לא רשמי), הספר החמישי בסדרת "המעון של מיס פרגרין", מאת רנסום ריגס יראה אור בקרוב.

8 שנים בדיוק (על היום), חלפו מאז שהתחלנו בספרייה הפנטסטית לעקוב בעניין אחר הקריירה של סופר הפנטזיה, רנסום ריגס, ובמיוחד אחרי סדרת הדגל שלו, "המעון של מיס פרגרין לילדים משונים". נראה שעולם המשונים שהגה ריגס נועד להצלחה עוד בטרם יצא לעולם. כבר אז, ב-2012, עוד לפני שהספר הראשון בסדרה יצא, כבר התנהל קרב רציני על זכויות העיבוד שלו למסך הגדול. למרבה הצער, מי שזכה לביים את הסרט, בסוף, היה טים ברטון, שאיבד את הטאץ' הרבה קודם. שלא במפתיע, הסרט היה די פלופ. לכל הפחות, לא הצדיק את יצירתם של סרטים נוספים ויצירה של פרנצ'ייז קולנועי.

מצד שני, הסתבר שריגס, באותה עת סופר מתחיל, לא נזקק לעזרתו של ברטון, או של העיבוד הקולנועי. ספריו הסתדרו, ומוסיפים להסתדר, מצוין בכוחות עצמם. כך, מה שתוכנן כטרילוגיה, הפך לסדרה, עם צאתו של "מפת הימים", הספר הרביעי. כעת, הסדרה מוסיפה להתרחב עם יציאתו הקרובה של הספר החמישי, "מועצת הציפורים" (במקור [תרתי משמע, הא!] – The Conference of the Birds. תרגום שלנו – לא שם רשמי). אם לא יקרה משהו יוצא דופן, ניתן לשער במידה גבוהה של ביטחון שנשמע בעוד זמן לא רב על הספר השישי. זה האחרון, יסגור ככל הנראה את מה שניתן להגדיר בתור הטרילוגיה השנייה של "עולם המשונים".

אבל לפני שנעמיק בדיון על הספר הבא, למה נוכל לצפות מ"מועצת הציפורים"?

תקציר העלילה (בתרגום חופשי)

מפת הימים, שהיה לרב-מכר מידי, הכיר לקוראים את העולם הבלתי מוכר של המשונים בארה"ב, עולם עמוס עד להתפקע בשאלות חדשות ובבני ברית ויריבים חדשים.

במילותיו האחרונות לפני מותו, הפעיל אייץ' – הקשר האחרון של ג'ייקוב לחייו הסודיים סבו, אייב, מפקיד בידיו של ג'ייקוב משימה: להוביל משונה בשם נור פרדש, שאך זה עתה יצרו איתה קשר לפעיל הידוע רק בתור V.

נור ניצודה. היא המרכז של נבואה עתיקה, נבואה שחוזה את אחרית הימים המתקרבת. להציל את נור, להציל את עולם המשונים. כשבידיו רק מספר רמזים מבולבלים, לעזור לו בדרכו, הזמן אוזל.

כעת, עם אויבים מאחוריו והלא ידוע לפניו, סיפורו של ג'ייקוב פורטמן ממשיך, בעודו מזנק באומץ קדימה אל תוך "מועצת הציפורים", הספר הבא בסדרה האהובה ורבת-המכר "המעון של מיס פרגרין לילדים משונים".

הספר צפוי לצאת בארה"ב ב-14 לינואר, 2020 – ממש מעבר לפינה!

בקרו באתר הבית של רנסום ריגס

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.