היצורים הקסומים של מיס תורין

ספטמבר 13, 2019

היצורים הקסומים של מיס תורין - ספר ילדים - הספרייה הפנטסטית

עד כמה אתם וילדיכם מכירים את היצורים הקסומים מסיפורי המיתולוגיה, האגדות וסיפורי עמים? כולם מתקבצים בחנות הנהדרת של מיס תורין, חובבת יצורים מסתוריים ומוכרת נלהבת במיוחד.

בחנות המטריפה לחיות מחמד שכמותה רואים רק בספר אחד (אממממ, הספר הזה) מיס תורין מבטיחה לספק לכל אחד את "חיית המחמד שמתאימה לו בדיוק!" אבל האם היא תצליח למצוא חיה הולמת ללקוח הכי קשוח שנכנס לחנות?

בספר המקסים (והקסום) הזה מיס תורין לא מוותרת לילד אחד, שמציץ בחלון הראווה של חנותה, מזמינה אותו פנימה ומציעה לו עוד ועוד אפשרויות לחיית מחמד קסומה. היא מוכרת נמרצת במיוחד, עם תשוקה גדולה למצוא לילד הזה את החיה הכי מתאימה לו. לשם כך היא מכירה לו אוסף של יצורים שנמצאים בחנות שלה: חד-קרן, דרקון, הידרה, היפוקמפוס, עוף חול, פגסוס, קרברוס, גריפון, קראקן, המפלצת מלוך נס, ביגפוט, גלם, כימרה ו… חתול.

לכל יצור יכולות משלו, לכל יצור כשרון משלו. כל אחד מגיע ממקום אחר בעולם, כל אחד מסקרן (ולפעמים גם מפחיד או מפתיע) בדרכו. אבל לא כל מה שנראה מלהיב, יוצא דופן או קסום, הוא בהכרח גם רצוי. מול המוכרת הנמרצת עומד ילד שלא קונה כל מה שמציעים לו והולך אחרי הטעם האישי שלו. מכל האפשרויות המלהיבות והמרתקות (בכל אופן, בעיניה של מיס תורין), בסופו של דבר, הוא קונה את מה שהוא באמת רוצה.

היצורים הקסומים של מיס תורין הוא ספר נהדר להיכרות ראשונה עם יצורים מיתולוגיים. הוא מעורר את המחשבה היצירתית אצל ילדים, על האופן שבו יצורים כאלה יכולים להתנהג כחיות מחמד. האיורים הצבעוניים, פרי כשרונו של המאייר ריצ'רד ואטסון, הופכים גם את החיות המבהילות ביותר לחמודות (כמעט).

בסוף הסיפור יש רשימה מקיפה של היצורים עם הסברים מרתקים על כל אחד מהם. כך מעורר הספר עניין הן ביצורים הקסומים שמככבים בו והן במיתולוגיה ובסיפורים האחרים שבהם הגיעו היצורים הללו לעולם.

קצת על המחברת

ג'וי קלר היא המחברת של משאיות מפלצתיות (Monster Trucks), היצורים הנהדרים של מיס תורין, ובקרוב יראה אור ספרה החדש, "פטריות בינינו" (Fungus is Among Us). כשהיא לא כותבת ספרים לילדים, היא מלמדת ילדים בכיתה ד' לכתוב סיפורים משלהם. היא מתגוררת בניו יורק עם בעלה, שני ילדיהם, שני סרטני נזיר ושלושה חתולים.

בקרו את המחברת באתר הבית שלה

היצורים הקסומים של מיס תורין
מאת: ג'וי קלר
אילוסטרציה: ריצ'רד ואטסון
תרגום מאנגלית: עטרה אופק הוצאת הכורסא (2019)

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.