מסע בין כוכבים – סדרת האנימציה

פברואר 15, 2019

מסע בין כוכבים סדרת האנימציה - הספרייה הפנטסטית

ניקולודיאון רוכשת את סדרת האנימציה של מסע בין כוכבים מאלכס קורצמן ו-CBS TV

מסע בין כוכבים הוא בין המותגים התרבותיים שנמצאים אתנו שנים כה רבות שדורות שלמים גדלו עליהם (מלחמת הכוכבים, ג'יימס בונד וגיבורי-על שונים הם דוגמאות נוספות). אלא שבדומה למותגים דומים אחרים, גם מסע בין כוכבים נקלעה למשבר, כאשר חובבי הבסיס שלה התבגרו והזדקנו והתעורר הצורך בחובבים חדשים כדי להשאיר את המותג בחיים.

במידה מסוימת, סרטי הקולנוע של ג'יי ג'יי אברהמס סייעו בהגשמת המטרה הזאת. אבל חובבים רבים יגידו שהסרטים גרמו יותר נזק מתועלת. יש בכך מן האמת, כיוון שהבמאי בחר להשאיר מאחוריו את קו העלילה הקאנוני וליצור קו עלילה משלו. מצד אחד, המהלך הזה מובן, כי קו העלילה הקאנוני, לאחר חצי מאה, הפך להיות כה מורכב ומפותל שקשה מאוד להציג אל תוכו דברים חדשים מבלי לדרוך למישהו על האצבעות ומבלי ליצור סתירות שקהל החובבים יעשה מהן סקנדל. מצד שני, איפוס שכזה הוא סוג של סטירה בפניהם של החובבים, שאהבתם וכספם הם שמחזיקים את הפרנצ'ייז בחיים וקובעים את רווחיותו.

אבל גם פרנצ'ייז הסרטים החדשים נתקע והופסק, כאשר שניים מן הכוכבים בו נטשו – כריס פיין וכריס המסוורת'. הגלגול הבא של המותג הדועך הגיע בצורת הסדרה החדשה של CBS, מסע בין כוכבים: דיסקברי. באופן אישי, אהבתי אותה, אבל אין ספק שיש בה הרבה שינויים ובחירות שיכולים להכעיס הרבה מאוד חובבים. צילום מחדש ושינוי הסוף של העונה הראשונה לא תרם רבות גם הוא. עלילת הפרקים האחרונים נראתה פשוט מאולתרת מדי. מבחינה כלכלית, הסדרה החדשה התבררה ככישלון חרוץ. כעת ניתן לצפות בעונה השנייה של דיסקברי בנטפליקס, אבל אלא אם כן יקרה נס, ספק עם הסדרה תזכה לעונה שלישית.

לאור הבעיות הרבות שהזכרנו, זה לא מפתיע שהגלגול החדש של הפרנצ'ייז צפוי להיות סדרת אנימציה. זה מביא אותנו להווה ולידיעה שניקולודיאון במגעים לשגר לחובבים סדרת מסע בין כוכבים חדשה, אלא שהפעם מדובר בסדרת אנימציה. ענקית התכנים לילדים נמצאת במו"מ עם אלכס קורצמן ואולפני TV CBS, במטרה לרכוש את הפרויקט החדש, אותו מובילים האחים קווין ודן הגמן (ציידי הטרולים, נינג'גו).

סדרת הספין-אוף של פרנצ'ייז מסע בין כוכבים מיועד לצופים צעירים. חובבי מסע בין כוכבים – הדור הבא, אם תרצו. זוהי גם סדרת מסע בין כוכבים הראשונה, בגלגול הנוכחי, שמתוכננת מחוץ ל-CBS ALL ACESS (האחראית על החייאת הפרנצ'ייז בטלוויזיה עם מסע בין כוכבים: דיסקברי).

האחים הגמן נמצאים כיום בשיא הקריירה שלהם, עם קרדיטים כגון לגו: הסרט, לגו נינג'גו: הסרט, Lego Ninjago: Masters of Spinjitzu ו"ציידי הטרולים" (בנטפליקס). כמו כן כתבו את התסריט של הקרודים 2, שנמצא בהפקה בימים אלה, והיו שותפים לכתיבת סיפורים מפחידים לספר בחשיכה, עם גיירמו דל טורו (צפוי לצאת באוגוסט 2019).

ברפרטואר של CBS ALL ACCESS, בכל הנוגע למסע בין כוכבים, נמצאות כיום עונה 2 של מסע בין כוכבים: דיסקברי, הסדרה החדשה על קפטן ז'אן לוק פיקרד שצפויה להחזיר את סר פטריק סטיוארט, סדרת האנימציה Lower Decks של מייק מקמהן (ריק ומורטי) ו-Section 31.

כמובן שנמשיך לעדכן בהתפתחויות, עד שנגלה כולנו האם הסדרה החדשה תצליח לפצח את הנוסחה ולהחזיר את פרנצ'ייז מסע בין כוכבים למסלול.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.