רוכב הדרקונים, מאת קורנליה פונקה, בדרך למסך הגדול

יולי 15, 2018

 רוכב הדרקונים הסרט - סרטי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

פליסיטי ג'ונס, תומס ברודי-סנגסטר, פטריק סטיוארט ופרדי היימור מצטרפים לקאסט "רוכב הדרקונים"

החברות Timeless Films ו-Constantin Film הודיעו על הליהוק שבוצע לתפקידים המרכזיים בעיבוד הקולנועי ל"רוכב הדרקונים", ספרה העשיר בדמיון של קורנליה פונקה. פונקה, סופרת ילדים ופנטסיה מגרמניה, המתגוררת כיום בארה"ב, מוכרת בישראל בעיקר בזכות טרילוגיית "לב של דיו", אם כי גם "רוכב הדרקונים" תורגם וראה אור בישראל (כנרת, מרגנית, 2012). סרט האנימציה לכל המשפחה צפוי לצאת לאקרנים ב-2019.

רוכב הדרקונים יבויים על ידי תומר אשד, שזהו לו פרויקט הבכורה, לאחר שיצר לאחרונה את סרט האנימציה הממוחשבת, הקצר אך עטור הפרסים – Our Wonderful Nature – The Common Chameleon. הסרט יופק על ידי Constantin Films, בשותפות עם Cyborn ו-RiseFX וצוות של Lumatic. Timeless Films מטפלים במכירת הזכויות לסרט ברחבי העולם.

עלילת הסרט מגוללת את סיפורם של שלושה גיבורים לא סבירים – לונג, דרקון הכסף הצעיר, פרוות גופרית – שדונית ההרים וילד בשם בן – שיוצאים להרפתקה אפית ולקרב נגד מכונת הרג אכזרית, בשם שרפת סרפדים, בחיפוש אחר פאתי השמיים. יש לציין שלפני שנתיים, פונקה כתבה והוציאה לאור גם ספר המשך ל"רוכב הדרקונים", בשם "נוצת הגריפין" (The Griffin's ) אולם זה עוד לא ראה אור בישראל.

 

תקציר העלילה מגב הספר

"אתה רואה את סימני הכתב?" חוקרת הדרקונים החליקה בכף ידה על לוח האבן שכיסה את ארון המתים. "כתוב כאן שרוכב הדרקונים יחזור בדמותו של נער שעורו חיוור כמו הירח המלא, והוא יבוא כדי להציל את חבריו, הדרקונים מידי אויב גדול."

בעולם הנשלט בידי בני האדם אין מקום ליצורים קסומים. לונג הדרקון הצעיר יוצא בעקבות תקוותם האחרונה של בני מינו – עמק נסתר, פאתי השמיים שמו, שהדרקונים הכסופים יכולים לחיות בו בשלווה. אבל הדרקון אינו יכול לעבור מסע ארוך וקשה כל כך לבדו. הוא זקוק לרוכב אמיץ שיעזור לו למצוא את העמק הקסום ולהתמודד עם הסכנות שבדרך, שכן לא רק לונג נמצא בדרכו לפאתי השמיים. אויבם המפלצתי של הדרקונים מחפש את העמק כבר מאות שנים, ודבר לא יעצור אותו מלהגיע לשם.

רשימת הליהוק של שחקני הקול המרשימים רק מעלה את הציפייה לגבי הסרט. אלא שזהו, כמובן, לא הספר הראשון של פונקה שמופק לסרט הוליוודי. לפני עשור בדיוק, יצא לאקרנים העיבוד הקולנועי של לב של דיו, בכיכובם של ברנדון פרייז'ר, פול בטאני, אליזה בנט, הלן מירן ואנדי סירקיס. אבל ניתן לקוות שרוכב הדרקונים יצליח טוב יותר מקודמו על המסך הגדול. למרות הליהוק עטור הכוכבים, לב של דיו התגלה ככישלון חרוץ ולא זכה לאהבה רבה מן המבקרים והצופים. הוא הצליח לגרוף פחות מ-2.5 מיליון מעל תקציב הפקתו, שעמד על 60 מיליון.

אנחנו, בספרייה הפנטסטית, נמשיך לעקוב ולעדכן אתכם בהתפתחויות.

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.