נוארבה: ספר אמנות, מאת עומרי קורש

אפריל 21, 2018

נוארבה - עומרי קורש - הספרייה הפנטסטית

בואו ועזרו לקסם של נוארבה, מאת עומרי קורש, להפוך למציאות

"נוארבה: ספר אמנות", נכתב וצויר על ידי האמן הישראלי, עומרי קורש (אתם חייבים להציץ בעבודותיו!). העלילה נסובה סביב דמות, אשר נסחפת אל מסע גילוי עצמי קסום ומפחיד בממלכה פנטסטית בשם נוארבה. הספר מתאים לגילאי 18 ומעלה. במקרה, הוא גם זקוק לעזרתכם כדי להוציאו לאור ולהפוך אותו למציאות.

"נוארבה" הוא מסע אישי, המסופר מנקודת המבט של הגיבורה הראשית וחוקר סוגיות של זהות-מגדרית, מיניות והגדרה עצמית. הגבולות בין גבריות ונשיות, מציאות ופנטסיה, רוע וטוב, סאב ודום נעלמים, ומה שמתרחש אחר כך הוא מסע של גילוי באזור הדמדומים שבין דיכוטומיות ברורות לכאורה. כך, למשל, הדמות הראשית כתובה כגבר ואשה, בו זמנית. חלק מהותי מאותו חיפוש, הוא האמנות המקורית, שכוללת לא פחות מ-60 ציורים, אותם יצר עומרי כפירוש מחדש של אירועי הסיפור. הספר והאמנות המקורית שבו, נוצרו במהלך שנים של עבודה קשה, וניתן לראות זאת בהתלהבות ובמסירות של קורש לפרויקט.

"זה היה מסע ארוך, ליצור את ספר האמנות השאפתני הזה, ואני כל כך גאה בו. אני באמת מקווה שחובבים ותומכים יאהבו  וינצרו אותו, לפחות כמו שאני נהניתי ליצור אותו".

ונראה שקורש מתכוון לדבריו. מספר העותקים המתוכננים מוגבל, לכל היותר, ל-500. כמו כן, במקרה שהקמפיין יצליח, כשיסתיים, מספר העותקים יוחלט. כלומר, זהו פרויקט של ייצור בהזמנה. אחרי שהוא יסתיים, שערי נוארבה ייסגרו ולא תוכלו להניח את ידיכם על הספר בשום מקום (לפחות, לא על עותק משלכם)! תשתתפו, שלא תתחרטו!

נוארבה - עומרי קורש - הספרייה הפנטסטית
"זה היה מסע ארוך, ליצור את ספר האמנות השאפתני הזה…" (נוארבה, עומרי קורש)

תקציר העלילה

ביום של ההתקפה, ישבתי בפארק וקראתי ספר. סוחרי עבדים הגיעו עם ספינותיהם המפלצתיות. הם לקחו את כולם, כולל אותי.

נלקחתי לעיר שחורה ונוראית בשם נוארבה, בה הבניינים היו קווים מחודדים שמשספים את השמיים. גבר, הקפטן, לקח אותי בתור צעצוע והחזיק בי כאסירה הפרטית שלו. לאחר ימים רבים, מצאתי לבסוף את האומץ לברוח. בודדת ומפוחדת, רצתי אל קצה העיר, ושם מצאתי תקווה. לפניי התנשאה עיר נוספת במרחק – בוהקת וצבעונית. כל מה שהייתי צריכה לעשות, הוא לחצות את הגשר.

נכשלתי. הקליע מצא אותי בקצה הגשר שחיבר בין הערים, רגעים בודדים לפני החופש.

אבל לא עמדתי למות עדיין. לא הגיעה זמני.

נוארבה - עומרי קורש - הספרייה הפנטסטית
"נלקחתי לעיר שחורה ונוראית בשם נוארבה, בה הבניינים היו קווים מחודדים שמשספים את השמיים. (נוארבה, עומרי קורן)

קצת על הסופר והאמן

עומרי קורש הוא אמן בן 32 המתגורר בישראל. יצירותיו הוצגו במספר גלריות בארץ ובעולם, בתערוכות שונות, כשחלקן שלו בלבד. הוא יוצר בשיטות מסורתיות ודיגיטלות כאחד. בנוארבה האמנות היא דיגיטלית, אך הקווים והתחושה הכללית היא של ציור מסורתי.

הרעיון ל"נוארבה" נוצר לפני כ-8 שנים. כשעומרי היה בן 24 חלם חלום מאוד מוחשי, בו הוא נחטף אל ספינה שחורה, בה הפך למשרת ונלקח אל עיקר שחורה כזפת. כפי שגילה מאוחר יותר, שמה של העיר היה נוארבה. קורש מתאר את אותו הלילה:

"התעוררתי ב-4:00 לפנות בוקר, כתבתי את כל מה שזכרתי וחזרתי לישון. אני זוכר את העיר ואת החלום לפרטי פרטים, גם היום. אני זוכר שהרגשתי את הצורך לעזוב בדחיפות את האפלה הזאת, עם השפה המוזרה והתלבושות… זה היה כל כך מעניין שבחלוף הזמן הרגשתי את הדחף לכתוב סיפור על בסיס החלום".

הרעיון מצא אחיזה במוחו של קורש, ומאותו רגע ואילך הפך לאדם עם משימה, משימה להביא את נוארבה לחיים באמצעות האמנות שלו. אנחנו לא יכולנו להתאפק ותמכנו במסעו היצירתי של האמן (וגם, לי אישית יש בדיוק את המקום המתאים לספר הקסום הזה בספרייה שלי. אני מקווה שגם אתם תעזרו לנוארבה להתעורר לחיים.

 

[button color="purple " size="big" link="https://www.indiegogo.com/projects/omri-koresh-s-nuerva-an-art-book-sex-books#/" target="blank" ]לרכישה ותמיכה בנוארבה[/button]

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.