צורת המים – THE SHAPE OF WATER

פברואר 9, 2018

צורת המים - גיירמו דל טורו - הספרייה הפנטסטית

צורת המים, סרטו החדש של גיירמו דל טורו מזמין אתכם לצלול לתוך סיפור אהבה מלא קסם

בשבוע הבא יגיע למחוזותינו סרטו החדש ועטור השבחים של גיירמו דל טורו, "צורת המים". כבר כתבנו לכם עליו בשבוע שעבר, אבל כעת אנחנו שמחים להביא פרטים נוספים, שכוללים את דבריהם של דל טורו וצוות השחקנים. אלה, יעזרו לכם להבין לקראת איזה מן סרט אנחנו מתקרבים.

למרות חיבתו העזה לסרטי אימה, מסתבר שדל טורו הוא גם רומנטיקן לא קטן. "צורת המים" הוא האגדה המודרנית השנייה שהוא מוציא תחת ידיו, לאחר ש"המבוך של פאן" (2006) זכה גם הוא להצלחה לא מבוטלת. אבל נראה שהסרט החדש מבטיח להיות קל יותר ועדין יותר לצפייה בהשוואה לקודמו, שכלל אינו מתאים לצפייה עבור ילדים. בסרט ההוא הצג הבמאי באופן גרפי להטריד, את זוועות החיים בספרד תחת שלטונו הדיקטטורי והפאשיסטי של פרנסיסקו פרנקו. אבל זה מה שיש לדל טורו להגיד על הרעיון העומד בבסיסו של הסרט החדש:

"מים מקבלים את הצורה של מה שמחזיק אותם באותו רגע, ולמרות שהמים יכולים להיות כל כך עדינים, זה גם אחד הכוחות הכי חזקים שקיימים. כמו אהבה – זה לא משנה לאיזו צורה אנו מכניסים אהבה, היא מקבלת את הצורה המתאימה, בין אם זה גבר, אישה או יצור".

אז מה גרם לבמאי סרטי האקשן והאימה לדבר כך ולרצות לחקור את רעיון האהבה?

"רציתי ליצור סיפור יפה ואלגנטי על תקווה וגאולה כתרופה נגד הציניות של ימינו. רציתי שהסיפור הזה יקבל צורה של אגדה, יש לך יצור אנושי צנוע שנכנס למשהו גדול יותר ומרכזי יותר מכל דבר אחר בחייה. ואז חשבתי שזה יהיה רעיון נהדר להראות את האהבה הזאת בסמוך למשהו בנאלי ורע כמו שנאה בין עמים, שהיא המלחמה הקרה, לבין השנאה בין אנשים בגלל גזע, צבע ומין ".

תכל'ס, די ברעיון של סרט כתרופה נגד הציניות של ימינו כדי לעורר סקרנות. אחרי הכול, אין כמו פנטזיה כדי להילחם בציניות ובתחושת הניכור הנפוצות. אבל אם זה לא מספיק כדי להסביר למה אנחנו מצפים לסרט הזה כל כך, הנה מספר עובדות:

הסיבה לתקופה ולרקע ההיסטורי שדל טורו בחר עבור "צורת המים", היא רצונו לעשות מצד אחד מחווה לז'אנר סרטי המפלצות, אבל מצד שני, להכניס בו טוויסט: "בסרטי המפלצות של שנות ה -50, סטריקלנד, הסוכן הממשלתי מרובע הלסת והיפה, היה הגיבור, והיצור היה הנבל. רציתי להפוך את הדברים האלה".

לדברי המפיק, מיילס דייל, כל אחד מהתפקידים בסרט נכתב עבור שחקן ספציפי – אותם שחקנים שדל טורו עצמו ליהק לסרט: "הוא התאים את התסריט לקולות שלהם, ולא להיפך". אם להאמין לצוות השחקנים, זה גם עבד.

"זה סרט מאוד מיוחד", אומרת השחקנית סאלי הוקינס, המגלמת את דמותה של אלייזה אספוסיטו, הדמות הראשית. "לקחת חלק בזה היה כל כך משמעותי עבורי, זה סיפור שיהיה לעד חלק מהלב שלי".

קצת משעשע לגלות שגם עבור השחקן מייקל שאנון, שמגלם את הנבל – הסוכן ריצ'רד סטרילנד, הייתה לסרט משמעות דומה: "נמשכתי לסרט כי הרגשתי שיש בו את היכולת לעורר תקווה באנשים ולגרום להם להיות יותר טובים אחד עם השני – זה משהו שחסר מאוד בתקופה הנוכחית. זה סיפור על עד כמה שווה שתהיה לך אהבה בחייך, בכל מחיר. לפעמים האהבה דורשת ממך להתמודד עם הפחדים שלך, או להקריב קורבנות, אבל בסוף היום זה שווה את זה".

ועובדה שלישית ואחרונה להפעם: דל טורו ידוע בשיתופי הפעולה ארוכי השנים שלו עם שחקנים שהוא אוהב. לכן, לא מפתיע לגלות שהשחקן שמגלם את דמותו של היצור התת-מימי, הוא לא אחר מאשר דאג ג'ונס, אותו אולי תזהו יותר בזכות הדמויות ששיחק מאשר בזכות שמו או מראהו: אייב סאפיין בסרטי "הלבוי", הפאון והאיש החיוור ב"המבוך של פאן", הרוח של ביאטריס שארפ ושל אמה של אדית' ב"פסגת הארגמן" ועוד כהנה וכהנה.

תקציר העלילה

מאת הבמאי והתסריטאי גיירמו דל טורו – אשר יצר אגדה מעולם אחר, על רקע המלחמה הקרה באמריקה 1962. אליזה הבודדה (סאלי הוקינס) עובדת כמנקה במעבדה ממשלתית חבויה תחת אבטחה גבוהה, ולכודה בחיים של בידוד. החיים של אליזה משתנים לנצח כאשר היא וחברתה לעבודה (אוקטביה ספנסר) מגלות ניסוי סודי ומסווג.

בקרו באתר הרשמי של הסרט

צורת המים יגיע לאקרנים ב-15.02.2018

אורך הסרט: 123 דק'

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.