צורת המים – סרטו החדש של גיירמו דל טורו, בקרוב בישראל

פברואר 2, 2018

צורת המים - סרטי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

צורת המים, סרטו החדש וחביב המבקרים של הבמאי גיירמו דל טורו יגיע בעוד שבועיים על מסכי הקולנוע בישראל

שמו של הבמאי גיירמו דל טורו הולך לפניו כבר שנים רבות בתעשייה. ידיו ומוחו היצירתי של דל טורו אחראים עם תכנים רבים שאנחנו, כחובבי פנטזיה ומדע בדיוני, צורכים בהנאה רבה. תחת חגורתו פרנצ'ייזים מוצלחים כגון טרילוגיית סרטי "בלייד", שני סרטי "הלבוי", "המבוך של פאן", "פסיפיק רים", אינספור סרטי אימה, ושמו היה אפילו קשור בטרילוגיית "ההוביט" של פיטר ג'קסון, ממנה פרש בסופו של דבר, בגלל עיכובים חריפים מדי בלו"ז ההפקה.

אבל בינינו, למרות הפרסום והכבוד הרבים להם הוא זוכה בהוליווד, כבר זמן רב שלא יצא תחת ידיו של הבמאי והמפיק משהו באמת טוב. מרבית סרטיו האחרונים לא באמת הצליחו בקופות וגם המבקרים לא בדיוק נפלו מהכיסאות. לכן, כל כך משמח לשמוע שסרטו החדש, "צורת המים", זוכה לביקורות נלהבות על ידי צופים ראשונים ומבקרים, כאחד. יכול להיות שאפילו צפויה לו הצלחה קופתית. בכל הנוגע לטקס האוסקר הממשמש ובא, הסרט זכה למועמדות בלא פחות מ-13 קטגוריות.

די לצפות בטריילר של הסרט בשביל להבין למה. משהו בסרט פשוט מרגיש נכון, עם המראה המיושן ומרקם הצבעים האפלולי אך מגוון, וגם הרגש שעולה ממנו, משהו כמעט לירי, שונה מכל דבר אחר שדל טורו עשה עד כה. אנחנו בהחלט מצפים לצפות ב"צורת המים" ולשוב עם ביקורת מעמיקה.

 

תקציר העלילה

מאת הבמאי והתסריטאי גיירמו דל טורו – אשר יצר אגדה מעולם אחר, על רקע המלחמה הקרה באמריקה 1962. אליזה הבודדה (סאלי הוקינס) עובדת כמנקה במעבדה ממשלתית חבויה תחת אבטחה גבוהה, ולכודה בחיים של בידוד. החיים של אליזה משתנים לנצח כאשר היא וחברתה לעבודה (אוקטביה ספנסר) מגלות ניסוי סודי ומסווג.

"צורת המים" צפוי לעגון בבתי הקולנוע בארץ, ב- 15.02.2018

לפרטים נוספים, בקרו באתר הסרט

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.