אבן ירח – הספר השני בסדרת דם כחול, מאת ורד טוכטרמן

אוקטובר 13, 2017

אבן ירח - ספרי ערפדים - הספרייה הפנטסטית

פסטיבל אייקון 2017 היה אירוע מרגש מאוד מבחינה ספרותית. פרי נוסף שהושק בו, הוא 'אבן ירח', הספר השני בסדרת הערפדים, "דם כחול"

'אבן ירח' ספרה השני של הסופרת ורד טוכטרמן בסדרת "דם כחול" מדגיש את העובדה שאם ספרות ז'אנרית ישראלית נדירה, הרי שספרות ז'אנרית למבוגרים נדירה אף יותר ממנה. אבל 'אבן ירח' אינו עוד ספר ז'אנרי סתם כך, כי אם ספר ערפדים המתרחש בישראל. הערפדים של טוכטרמן אינם מנצנצים, והם מתגוררים בתל אביב, בפתח תקווה ואפילו בחיפה. אולי משום כך הם כה יעילים בהשוואה לניסיונות קודמים להביא אלמנטים ז'אנריים מחו"ל ארצה.

טוכטרמן, סופרת ופעילה ותיקה בזירת הספרות הז'אנרית המקומית, לקחה על עצמה את האתגר לקחת את אותן בריות אגדיות ולעשות להן עלייה לישראל, ובצורה אמינה ונאמנה ככל שניתן. זאת אחת מן הסיבות שספרה החדש של ורד טוכטרמן כה מרגש. כמו כן, צריך רק להציץ אל התודות שבסוף הספר כדי להבין איזה מן מאמץ קהילתי, מאמץ משפחתי ניצב מאחורי צאתו. כשספר נולד מכל כך הרבה אהבה, הוא כבר הצדיק את עצמו עוד לפני קריאת העמוד הראשון.

 

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

אחרי ההתרחשויות ב"דם כחול", חן רסקו עודה רווקה תל אביבית, עודה מלקקת את הפצעים מפרידתה המכוערת מבן זוגה ליאור, ועדה מובטלת חסרת כוון – אבל היא גם מוצאת את עצמה טובעתבפוליטיקה הנימית של סוכנות "דם חול" ושל כוחות אחרים בעולם הערפדים, בהיסטוריה הבייתית של חברה הטוב עומרי ובלבטים קשים במי היא יכולה לתת אמון.

יש רגעים שבהם נראה לה שהרעיון לפתוח את הדלת ההיא לחדר 314 ולהזמין ערפדים להיכנס אל תוך חייה לא היה הרעיון הכי טוב בעולם.

אבן ירח - ורד טוכטרמן - הספרייה הפנטסטית
כריכת הספר, "אבן ירח" – הוצאת יניב 2017

על המחברת

ורד טוכטרמן היא סופרת ומתרגמת ופעילה בקהילת המדע הבדיוני בישראל. סיפוריה הקצרים ראו אור במבחר במות בעברית ובשפות אחרות, וקבוץ הסיפורים שלה "לפעמים זה אחרת" (אופוס, 2002) זכה בפרס גפן לשנת 2003. ורד הייתה גם העורכת המייסדת של כתב העת "חלומות באספמיה", המוקדש לסיפורת ספקולטיבית ישראלית. ספרה הקודם בסדרה, "דם כחול", ראה אור גם הוא בהוצאת יניב, ב-2011.

בקרו באתר הרשמי של הסדרה

אבן ירח
ורד טוכטרמן
הוצאת יניב (2017)
287 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.