לוטה קוסמת האבן – השרביט והחרב

אוקטובר 3, 2017

לוטה קוסמת האבן - ספרי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

יצא "לוטה קוסמת האבן", הספר התשיעי בסדרת "השרביט והחרב", מאת אדם בלייד

סדרת השרביט והחרב היא הצלחה בינלאומית. ספרי הסדרה תורגמו ל-40 שפות וזכו למיליוני קוראים. הספרים מזמינים את הקוראים הצעירים לביקור ראשון בממלכת הפנטזיה בין דפיהם יפגשו יצורים אגדיים, מכשפים ואבירים ויכירו את כוחם של אומץ לב ושל חברות.
במרכז הסדרה הפופולרית לקוראים החדשים, ניצבים שני בני נעורים, תום וחברתו אלנה. בתחילת הסדרה, הצמד נאלץ להתמודד מול המכשף מלוול הנוול, אשר הפך את יצורי הפלא ששומרים על ממלכת הקסם, אוונטיה, למפלצות נוראות. תום ואלנה נדרשים לצאת למסע בממלכה, כדי למצוא את היצורים השונים, להתמודד עמם ולעזור להם לגבור על הקללה שהוטלה עליהם. קו עלילה זה נמשך עד הספר השישי.
החל מן הספר השביעי ואילך, מטרת מסעם של תום ואלנה משתנה, וכעת הם צריכים לסכל מזימה נוספת של מלוול. המכשף גנב את שריון הזהב הקסום שהיה מיועד לתום ופיזר את חלקיו ברחבי אוונטיה. תום נשבע למצוא את החלקים, אלא ששומרות עליהם שש מפלצות מבעיתות ועל תום להביסן.
כעת, לאחר שגברו צמד החברים על אל-זרתון הדיונון המפלצתי וטופר הקוף הענקי, אנחנו שמחים לדווח על צאתו של הספר התשיעי בסדרה – "לוטה, קוסמת האבן".

 

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

הַקּוֹסֵם הַמְּרֻשָּׁע מֶלְוֶל גָּנַב אֶת שִׁרְיוֹן הַזָּהָב שֶׁמְּיֹעָד לְתוֹם וּפִזֵּר אֶת חֲלָקָיו בֵּין שֵׁשׁ חַיּוֹת פֶּלֶא מַבְעִיתוֹת בְּרַחֲבֵי אָוַנְטְיָה. תוֹם וְאֵלֵנָה כְּבָר מָצְאוּ וְהֶחְזִירוּ אֶת הַקַּסְדָּה הַמֻּזְהֶבֶת וְאֶת שִׁרְיוֹן הַשַּׁרְשְׁרָאוֹת, אֲבָל עַכְשָׁו עוֹמֶדֶת מוּלָם לוֹטָה, קוֹסֶמֶת הָאֶבֶן בַּעֲלַת הָעַיִן הָאַחַת, שֶׁמְּאַבֶּנֶת אֶת כָּל מִי שֶׁעוֹמֵד בְּדַרְכָּהּ. אֵיךְ יַצְלִיחוּ לְהִתְגַּבֵּר עָלֶיהָ וּלְהַחְזִיר גַּם אֶת שִׁרְיוֹן הֶחָזֶה הַקָּסוּם?

 

על המחבר

אדם בלייד נמצא בשנות העשרים המאוחרות לחייו ונולד בקנט, אנגליה. הוריו היו שניהם מורים להיסטוריה ואמנים חובבים, ואדם גדל מוקף בציורי הקרבות ההיסטוריים של אביו – אשר הותירו חותם על דמיונו גם בהמשך חייו. הוא הוקסם גם חרב ומגן עתיקים שהיו תלויים במשרדו של אביו. לטענת אביו, פריטים אלו עברו בירושה והשתייכו למורשת של משפחת בלייד.

כילד, אדם בילה ימים רבים כשהוא מדמיין מי יכולים היו להיות בעליהם הראשונים של החרב והמגן. בסופו של דבר, הוא יצא דמות – תום, הילד-הלוחם האמיץ מכולם. הרעיון לסדרת "השרביט והחרב" נולד.

לאחר שאדם גדל והחליט שברצונו להיות סופר, הוא מצא עצמו תקוע, ללא רעיונות – עד שנזכר בחרב ובמגן הישנים, ובילד הדמיוני שיצר בצעירותו. הוא החליט להעניק לתום חיים, כי שקוראים יוכלו לצאת להרפתקאות מהסורג שהוא תמיד רצה לחוות כשהיה בגילם… ורוצה גם היום, למרות שהוא כבר מבוגר!

כשאינו כותב את ספרי "השרביט והחרב", אדם נהנה לבקר במוזיאונים ובאתרי קרבות היסטוריים. תחביביו העיקריים, הם סייף וכדורגל. הוא גם מעביר לא מעט מזמנו ברדיפה אחרי חיות המחמד המסוכנות שלו – עכביש טרנטולה בשם זיגי וקוף קפוצ'ין בשם עומאר. שני הפרחחים האלה היו ההשראה לשתיים מן המפלצות שתום פוגש במסעו.

למרבה הצער, לאדם אין דרקון-אש או איש-סוס. אבל הוא ממש היה רוצה שיהיו לו.

למעשה, קרוב לוודאי שאדם היה רוצה קודם להתקיים, כיוון שהוא עצמו דמות מומצאת, וספריו נכתבים על ידי שורה של סופרים, שכל אחד מהם מוזמן לכתוב ספר, בהתאם לקו העלילה שהוגדר מראש. מצד שני, אולי מזל שכך, שאם לא כן, הוא היה צריך לכתוב לבדו את כל 107 הספרים שיצאו לאור בסדרה הראשית בלבד, נכון ל-2017. אף על פי שהספרים אינם ארוכים במיוחד, זאת חתיכת עבודה…

 

בקרו באתר הבית של הסדרה

 

לוטה קוסמת האבן (Soltra the Stone Charmer)

סדרה: השרביט והחרב #9 (Beast Quest)

מאת: אדם בלייד

מאנגלית: ארז אשרוב

הוצאה: כנרת זמורה דביר

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.