שם הכוכב / מורין ג'ונסון

ספטמבר 20, 2017

שם הכוכב - צללי לונדון 1 - הספרייה הפנטסטית

הכירו את הרכש החדש והמרגש של הוצאת גרף – 'שם הכוכב' מאת מורין ג'ונסון

בשעה טובה ומוצלחת ספריה של מורין ג׳ונסון, אחת מסופרות הנוער הידועות והמצליחות בעולם, עושים עלייה לישראל, באדיבות הוצאת גרף. טבילת האש של ג'ונסון מתפרסמת תתבצע עם 'שם הכוכב', הספר הראשון בטרילוגיית צללי לונדון. במרכז הספר (והטרילוגיה כולה) ניצבת רורי, נערה אמריקאית רגילה המגיעה לבירת הממלכה המאוחדת כדי ללמוד בפנימיה אנגלית יוקרתית שכל כולה בריטיות מאופקת. אך ההתרגשות של הנערה מתחלפת בפחד כשעל העיר התוססת נופלת אימתו של רוצח אימתני שדפוסי פעילותו מחקים את מעשיו של ג׳ק המרטש, הרוצח הסדרתי הידוע לשמצה, מן המחצית השנייה של המאה ה-19.

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

רורי, נערה אמריקאית פופולרית, מגיעה ללונדון כדי לפתוח בחיים חדשים. היא עוזבת את חבריה בעיירת הולדתה שבדרום ארצות הברית כדי ללמוד בפנימייה אנגלית יוקרתית בלב עיר הבירה של הממלכה האוחדת. אבל היום שבו היא נוחתת בלונדון, מלאת תקוות וציפיות, הוא גם היום שבו נפתחת בעיר סדרת רציחות אכזריות, ונראה כי הפושע פוסע בעקבותיו של ג'ק המרטש, הרוצח הסדרתי האגדי שהטיל אימה על העיר במאה התשע-עשרה. בתוך זמן קצרהופכת לונדון המודר ית והתוססת לפסטיבל תקשורתי ע קיוססגוני, המלובה על ידי שדרנים תאבי רייטינג ובלוגרים כמהי פרסום, ורק משטרת לונדון נותרת אובדת עצות, ללא בדל של רעיה או עדי ראייה שיעניקו לה קצה חוט לפתרון התעלומה.

חוץ מנערה אחת: רורי היא היחדיה שראתה את הרוצח. רורי היא היחידה שיכולה לראות את הרוצח, ועתה הוא מאיים להפוך את הנערה האמריקאית התמימה לקורבנו הבא. וזה בדיוק הרגע שבו נכנסת לפעולה יחידת הצללים של משטרת לונדון, זו הנלחמת באיומים על-טבעיים שמרכזם רורוי ויחידת הצללים של משטרת לונדון.

על המחברת

מורין ג׳ונסון נולדה בפילדלפיה שבמדינת פנסילבניה, בארה"ב. היא מעידה על עצמה שכבר בגיל תשע בערך הכריזה שתהיה סופרת ולכן "לא פיתחתי כישורים אחרים כדי לוודא שאין לי שום תכנית גיבוי!".

היא בוגרת אוניברסיטת דאלוור שם למדה כתיבה. כדי לממן את לימודיה המתקדמים עבדה במסעדה בעלת עיצוב של בית רדוף רוחות, כעובדת מזויפת בחברה כדי ליצור את הרושם שיש בחברה יותר עובדים משאכן עבדו בה ואפילו במופע בידור בלאס וגאס. אה, והיא גם עבדה כעורכת.

ב-2012 הוכתרה בתור מלכת ספרות הנוער בבריטניה, תואר בו החזיקה עד 2014. בנוסף, היא גם הייתה תסריטאית של משחק הווידיאו, 'הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם'.

כאשר היא לא עושה את כל הדברים האלה, ג'ונסון היא גם בלוגרית פעילה, ומתחזקת חשבון טוויטר מושחז. בשנת 2008 הקימה קהילת בני נוער שתמכה במועמדותו של ברק אובמה לנשיאות ארצות-הברית. היא מתגוררת בעיר ניו-יורק עם החתול שלה, אוזימנדס, וממשיכה לכתוב ספרים. מדי פעם היא משתפת פעולה עם חברה הטוב, הסופר ג'ון גרין (אשמת הכוכבים), ועם חברה אלמונית נוספת בשם קסנדרה קלייר, עמה שיתפה פעולה בכתיבת 'קורותיו של ביין'.

אף על פי שבישראל אינה מוכרת, בעולם הייתה מועמדת לפרסים ספרותיים רבים, וספרה, 'שם הכוכב' אף זכה בפרס ארגון הספריות האמריקאיות כספר הנוער הטוב ביותר לשנת 2012. רבים מספריה כיכבו שבועות ארוכים ברשימות רבי המכר של הניו-יורק טיימס ועיתונים ידועים נוספים בארה"ב וברחבי העולם.

יש למה לצפות

שני הספרים הבאים בסידרה יראו אור בעברית במהלך השנה הקרובה, ובמרכז כל אחד מהם רורי ויחידת הצללים יתמודדו עם תעלומה חדשה לגמרי.

בתחילת שנת 2018 הוצאת גרף תוציא לאור את ערמומית שכזאת, הספר החדש של ג׳ונסון שיצא לאור בעברית במקביל ליציאתו בארה״ב ובאנגליה.

 

בקרו את מורין ג'ונסון באתר הבית שלה

שם הכוכב
סדרה: צללי לונדון (#1)
מאת: מורין ג'ונסון
הוצאת גרף (2017)
תרגום: חמוטל ילין
325 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.