זה (2017 IT) של סטיבן קינג מגיע למסך הגדול

ספטמבר 6, 2017

זה 2017 - סטיבן קינג - הספרייה הפנטסטית

בשעה טובה ומפחידה, מגיע סרט האימה "זה" המבוסס על אחד מספריו הפופולריים של סטיבן קינג

סופר האימה האמריקאי, סטיבן קינג שולט ביד רמה בספרות המתח והאימה. ספריו פופולריים מאוד ורבים מהם היו לרבי-מכר בינלאומיים. מראשית הקריירה שלו בכתיבה ועד היום נמכרו למעלה מ-350 מיליון עותקים של ספריו. אין פלא, אם כך, שב-40 השנים האחרונות הופקו ליצירותיו יותר מ-60 עיבודים למסך, ביניהם : "הניצוץ", בכיכובו של ג'ק ניקולסון; "אני והחבר'ה", שהיה מועמד לפרס אוסקר על התסריט; "גרין מייל", שזכה בשני פרסי גלובוס הזהב עבור הסרט והבמאי והיה אחד הסרטים הרווחיים ביותר שמבוססים על ספריו של קינג ו"חומות של תקווה", שבאופן כללי היה לסרט קאלט.

ועכשיו מגיע תורו של "זה" לעשות את דרכו אל המסך הגדול. "זה", אשר ראה אור ב-1986, גם הוא אחד מספריו המצליחים והנחשבים ביותר של קינג. ב-1990, הוא אף זכה לעיבוד אייקוני למיני סדרה, בכיכובו של טים קרי בתור הליצן הרצחני, פניווייז. אז למה צריך גם סרט? ובכן, לאור העובדה שרק הקדימון לסרט שבר את שיא הצפייה, כשצבר 197 מיליון צפיות ב-24 שעות, כנראה שיש סיבה טובה בהחלט.

 

תקציר העלילה

כאשר ילדים נעלמים בנסיבות מסתוריות בעיירה דרי, במיין, קבוצה של נערים מחליטים לפתור את התעלומה, ומגלים כי רוע מסתורי ואפל שוכן בעיר מזה שנים הזוכה לכינוי "זה", ומופיע בדמות ליצן אימתני בשם Pennywise המתגורר בתעלות הביוב.

לאחר שאחיו של אחד מהנערים נעדר, הם מחליטים לצאת למלחמה  ולהביס את "זה".

סיבה נוספת לכך שכדאי לשים לב לסרט הזה, היא הבמאי שלו, אנדרס מוסצ'טי הארגנטינאי, שהוא סוג של בן טיפוחיו של גיירמו דל טורו. זה האחרון עזר למוסצ'טי להפיק את "מאמא" מ-2013, סרטו הראשון בכיסא הבמאי. אם לשפוט מן הסרט ההוא, ניתן לצפות לאימה מאוד ויזואלית ואסתטית, לצילום מדויק ולפריימים מוקפדים, גם אם לא בהכרח לאימה קיצונית (אם כי זה כמובן עניין סוביקיטיבי).

פרט מעניין נוסף, הוא השחקן שנבחר לגלם את פניווייז, הליצן מהסיוטים – ביל סקארסגארד. השחקן השוודי בן ה-27 ידוע בעיקר בשל משחקו בסדרה "המלוק גרוב" ובפרנצ'ייז הסרטים, "מפוצלת". ואם שם המשפחה הקשה לביטוי מוכר לכם, זה בגלל שביל הוא אחיו הגדול, הוא לא אחר מאשר אלכס סקארסגארד המהמם, שנודע בתפקידו בתור מנהיג הערפדים, אריק נורת'מן, בסדרה המצליחה "דם אמיתי". כעת האחים יכולים להתחרות מי גילם את הדמות היותר מפלצתית, ואני חושד שאני יודע מי ינצח.

 

הסרט "זה" יגיע אל המסכים בישראל ב-15.09.2017

135 דק'

האתר הרשמי של הסרט

לא מומלץ לילדים מתחת לגיל 15/16 (לדעתי האישית), לנשים בהיריון לאנ/שים שרגישים לאימה ובמיוחד לא/נשים שלא אוהבים ליצנים.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.