המגדל האפל – הצצה אל מאחורי הקלעים

יולי 27, 2017

המגדל האפל - סטיבן קינג - הספרייה הפנטסטית

באוגוסט הקרוב יגיע אל מסכי הקולנוע העיבוד הקולנועי של "המגדל האפל", סדרת הספרים של סטיבן קינג

ברעש הכללי של שוברי הקופות של הקיץ, הצליח להתגנב לו בשקט יחסי העיבוד לאחת מסדרות הספרים המדוברות ביותר בספרות הספקולטיבית. אמנם סביר להניח שחובבי קינג האדוקים יודעים גם יודעים על הסרט ועל מועד הבכורה הממשמש ובא, אבל בשביל שאר חובבי הז'אנר שלא עוקבים אחר יצירתו של מלך ספרות האימה, אולי כדאי להציג את הסיפור במספר מילים.

המגדל האפל הוא סדרת ספרים בת שמונה ספרים, מאת סטיבן קינג. בנוסף נקשרת עלילתה אל רבים מספריו האחרים של קינג ולהפך, כאשר דמויות ואירועים שונים מוזכרים אלה באלה. אפילו קינג עצמו נשאב אל תוך הסדרה בדמות סופר בשם, ובכן… סטיבן קינג. כתיבת הסדרה נמשכה על פני 30 שנה, מ-1982 ועד 2012, כשגם נפילת מגדלי התאומים – באותה עת, עדיין פצע פעור ומדמם בארה"ב – נכנסה לעלילה.

בלב העלילה, באופן כללי ביותר ונטול ספויילרים, ניצב רולנד דושיין, "האקדוחן". לרולנד משימה למצוא ולהגן על המגדל האפל, מבנה שניצב במרכז כל העולמות ומופקד על קיומם. הפלת המגדל, משמעה זריעת הרס בכל העולמות ובכל היקומים. אויבו המושבע של האקדוחן הוא וולטר אודים, האיש בשחור, המבקש להחריב את המגדל.

כפי הנראה מן הפרסומים על הסרט עד כה, הוא מתוכנן להתמקד בעיקר בעלילת הספר הראשון בסדרה, ואם אני מנחש נכון, הוליווד היא הוליווד, ולכן קרוב לוודאי שהסרט יסטה באופן משמעותי מן העלילה המקורית, ולו מהסיבה הפשוטה שגם אם הסרט יהיה הצלחה מסחררת, הסיכוי להפקתם של שמונה סרטים, אחד עבור כל ספר, הוא אפס.

 

סינופסיס (בתרגום חופשי)

המגדל האפל של סטיבן קינג, הסיפור השאפתני של אחד מן הסופרים הפופולריים בעולם, מגיע בשעה טובה אל המסך הגדול, בכיכובם של אידריס אלבה בתפקיד רולנד דושיין ומת'יו מקונוהי בתפקיד האיש בשחור. השניים חולקים נקמה עתיקת יומין, ועליהם להילחם זה בזה בקרב למוות בקרב האפי על גורלו של היקום שבלב כל העולמות.

בסרטון המצורף, קינג והשחקנים הראשיים מדברים חוויית העבודה על הסרט, בצירוף קטעים ממנו, כדי לתת לצופים טעימה קטנה מן האווירה ומן הצפוי להם בסרט עצמו.

בקרו באתר הרשמי של הסרט

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.